Jövő Mobilitása Szövetség: a fenntartható és innovatív közlekedés fejlesztése a cél
További Gazdaság cikkek
- Jelentősen megváltozhat a budapesti lomtalanítási rendszer
- Különös indokkal szünteti meg a kormány a paksi különleges gazdasági övezetet
- Több mint 7,7 milliárd forintot ad a kormány a budapesti egészségügy fejlesztésére
- Autót venne a munkáshitelből? Mutatjuk, hogy miért nem érdemes
- Több napra leállt az ügyintézés az MVM online oldalán és alkalmazásában
Környezetünk megóvása érdekében fontos szempontokat határozott meg a szeptemberben alapított Jövő Mobilitása Szövetség. A szervezet legfőbb célja a fenntartható közlekedési megoldások és innovációk bemutatása, népszerűsítése és fejlesztése, valamint a hazai piaci szereplők szakmai szintű képviselete.
Pukler Gábor, a Jövő Mobilitása Szövetség elnöke a szervezet hétfői, mondhatni, bemutatkozó sajtótájékoztatóján hangsúlyozta, jelenlétükkel a fenntartható világot szeretnék támogatni, amelyhez hozzátartozik az alternatív hajtású közlekedési megoldások elterjesztése, elsősorban az elektromos autók és a mikromobilitási megoldások terén. Legfőbb feladatuk közé tartozik az iparági érdekek képviselete, nem pedig az egyes tagok üzleti érdekeinek támogatása.
A szövetséget 20 nemzetközi és magyar cég alapította, amelyhez további négy vállalat csatlakozott első körben, és az összes taggal konzultálva alakították ki a 2021 és 2023 közötti cselekvési tervet. A stratégia egyik alappillére az élhetőbb környezet megteremtése, amely egyre fontosabbá válik mindenki számára.
Földünk nincs jó állapotban, szeretnénk a magunk módján hozzátenni, hogy ez megváltozzon. Azért alapítottuk az iparágakon átívelő szövetséget, hogy a fenntartható közlekedési megoldások minden érintettjét összehozzuk egy élhetőbb és tisztább környezet érdekében, az Európai Unió törekvéseivel összhangban
– mondta Pukler Gábor, aki hozzátette, céljuk, hogy munkájukkal támogassák a fenntarthatóbb gazdasági modellek meghonosítását, és segítsék a városokat és a társadalmat a jövő mobilitási rendszereire való átállásban.
Ennek érdekében már fel is vették a kapcsolatot az Innovációs és Technológiai Minisztériummal, ám hangsúlyozták, ők csak javaslatokat tesznek, arra nincs ráhatásuk, hogy ezt figyelembe veszik-e a döntéshozatalnál, vagy sem.
És hogy mely területeken lenne fontos a fejlesztés? Többek között
az elektromos járművekre vonatkozó töltőhálózat országos lefedettsége,
az otthoni töltés elszámolhatósága, ha például valaki céges autót akar tölteni a munkájához a lakókörnyezetében, akkor azt el tudja számolni. Ugyanígy lényeges a járműmegosztó szolgáltatások – autó, robogó, bicikli, roller – elterjedésének, szabályozottságának elősegítése, a közösségi közlekedést kiegészítő, utolsó kilométeres megoldások elterjesztése, vagy éppen az, hogy az elektromos autóvezetés a járművezetői oktatás része legyen.
Az oktatás fontos szegmense az elektromos autózásnak. Az oktatókat is motiválni kell, hogy vezessék be ezt a lehetőséget, amelyhez természetesen kiemeltebb támogatást is kaphatnának, hogy le tudják cserélni a jelenlegi gépjárműveiket
– mondta Pukler Gábor. Azt is elárulta, hogy 2022-re jó lenne elérni, hogy az oktatás részévé váljon az elektromos autóvezetés, és lehetne követni Franciaország példáját, ahol a tanulásnál választani lehet a különböző típusú autók közül, sőt szimulátor segítségével meg is lehet mutatni, mi a különbség az elektromos és a nem elektromos autó között. Ez a fenntarthatóság felé vezető út egyik fontos alapköve.
Pukler Gábor az utolsó kilométeres megoldásokkal kapcsolatban kiemelte, hogy nem is az a legfőbb gond, hogy két város között vonattal kell közlekedni, hanem az, hogy amikor valaki megérkezik a célállomásra, hogyan megy tovább onnan, anélkül, hogy a klasszikus értelemben vett tömegközlekedési eszközöket kellene használnia, akár több átszállással.
Erre tökéletes megoldás lenne, ha például a nagyobb pályaudvaroknál gyűjtőpontokat alakítanának ki, és egy applikáció segítségével meg lehetne tervezni az utazás utolsó kilométereit, mondjuk járműmegosztó szolgáltatások segítségével.