![Párizs minket is várt: az Index helyszíni stábja is rácsatlakozott az olimpiára](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/5747/57478/574785/57478563_4251271_8faf1cbc1b9d98fe8cf5c41d22bcb69e_wm.jpg)
Rohamosan növekszik az Európa és Kína közötti áruforgalom vasúton, a bővülés mértéke tavaly hatvannégy százalékot ért el. A selyemút legforgalmasabb útvonalai Oroszországon, Kazahsztánon és Belaruszon át vezetnek, a forgalom éveken belül elérheti az évi egymillió konténert – írja a Magyar Nemzet.
![Az új selyemút egyik állomása a németországi Rügen szigetén lévő Mukran kikötőjében, 2020 augusztus 12-én](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/3779/37794/377946/37794621_857c55c9df54292aff4adcc7ddb9e5b8_wm.jpg)
A koronavírus-járvány 2020-ban kiugró mértékű növekedést eredményezett a vasúti szállításban. Ez a tendencia azt mutatja, hogy ma már nem annyira a vonatok sebességének növelésére van szükség, hanem inkább a menetrend betartására, valamint a határátkelés gyorsítására.
Az Európa és Kína közötti vasúti árufuvarozás, amely minden növekedése ellenére a teljes szállítási mixnek összesen csak mintegy három százalékát teszi ki, egyre inkább kiegészíti a tengeri áruszállítást. Bár a teherfuvar olcsóbb tengeri úton, mint vasúton, sok hétig, néha akár hónapokig is tart.
A vasúti szállítás menetideje viszont egyre rövidebb, jelenleg átlagosan tizenkét nap. Azt is számításba kell venni, hogy a vasúti szállítás kilencvenöt százalékkal kevesebb szén-dioxid-kibocsátást okoz, mint a légi áruszállítás.