- Gazdaság
- vasútfejlesztés
- vitézy dávid
- bkf
- vonat
- máv
- közlekedés
- keleti pályaudvar
- kőbánya
- hatvan
- miskolc
- újszász
- szolnok
- déli körvasút
- rákosszentmihály
- újpalota
- pestújhely
- közvágóhíd
- népliget
- gödöllő
- pécel
- sülysáp
- gyömrő
- maglód
Az új Közlekedési Múzeumnál is megáll majd a vonat
További Gazdaság cikkek
-
Szijjártó Péter: A két új paksi blokk legkésőbb a következő évtized elején szolgálatba állhat
- Az Agrárminisztérium államtitkára Brüsszelben a laborhússal kapcsolatos aggályokról beszélt
- Norvégiában épített hidat a Duna Group
- Ez az ágazat lehet a magyar EU-elnökség nagy nyertese
- Károsanyag-kibocsátást csökkent a debreceni CATL akkugyár
Épül az új, harmadik vasúti vágány a Keleti pályaudvar és Kőbánya felső között a 80a–120a szakaszon, vagyis a Budapestről Hatvanon át Miskolc felé és Újszászon át Szolnok felé vezető vasútvonalakon – jelentette be a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója a Facebookon.
Vitézy Dávid azt írta: a fejlesztések célja, hogy több elővárosi és távolsági vonat tudjon közlekedni ezekről a vonalakról a Keleti pályaudvarra.
![187414952 326746738807357 2291783013673490567 n](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/3811/38113/381134/38113491_6c64429f2e7ace89c69c553867768cb5_wm.jpg)
A Rákoson egyesülő hatvani és újszászi vonalak együttesen az ország egyik legforgalmasabb vasúti folyosóját jelentik ma is, naponta 42 ezer ingázóval.
A most átépülő belső szakaszon új megálló is létesül a leendő Közlekedési Múzeumnál, a Hungária körútnál, a volt Északi Járműjavító mellett.
Az új megállóban a hatvani és újszászi-szolnoki vonalról érkező elővárosi vonatok kapnak majd új átszállási kapcsolatot az 1-es villamosra, az új megállót pedig akár tízezer utas is használhatja naponta, tehát forgalma Zuglóéhoz lesz mérhető.
Vitézy Dávid megjegyezte: az elővárosi vonatok száma csak úgy növelhető kellő mértékben, ha a vonalak kapacitását végig bővíteni tudják. Rákos és Hatvan között évek óta zajlik és lassan véget ér a hatvani vonal teljes felújítása, most a kimaradt és a hatvani és újszászi vonal járatainak sűrítéséhez nélkülözhetetlen budapesti szakasz fejlesztése kezdődik meg.
![188069504 326746728807358 840504101037261007 n](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/3811/38113/381134/38113493_6268836eb349409ef0688b24751b31b7_wm.jpg)
A Keleti pályaudvar és Kőbánya felső között az építkezés indult meg idén, Kőbánya felsőtől Rákosig (és tovább Rákosligetig) pedig rövidesen megkezdődik a következő fejlesztés előkészítése a Budapest Fejlesztési Központban.
A BFK vezérigazgatója arról is írt, hogy tart a Déli Körvasút és a külső körvasút fejlesztése is, amelynek tervezett új megállói (Közvágóhíd, Nádorliget és Népliget a Déli Körvasúton, illetve Egyenes utcai lakótelep, Rákosszentmihály, Újpalota és Pestújhely a külső körvasúton) további irányokba teszik majd lehetővé járatok indítását a hatvani és újszászi vonal felől a jövőben, a Keleti pályaudvar mellett.
![188286137 326746695474028 2432630502542909643 n](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/3811/38113/381134/38113495_9a1d4435f399e44ab0bceb324de45b2b_wm.jpg)
Több száz milliárd forintos, átfogó megújuláson esik át Budapest egyik első számú vasúti vonalcsoportja, mely a Miskolc és Szolnok felől érkező távolsági, a kelet-magyarországi teher- és a Hatvan–Gödöllő–Pécel, illetve Újszász–Sülysáp–Gyömrő–Maglód felőli elővárosi forgalom számára rendelkezésre álló kapacitásokat is egyaránt bővíti.
A beruházásokat az Európai Unió támogatásával a kormány döntése alapján végzi a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő és a Budapest Fejlesztési Központ – számol be az MTI.