A hibridhajtásban látja a jövőt a 30 éves Magyar Suzuki
További Gazdaság cikkek
- Olyat mondott a pimasz palack forgalmazója, amire a MOHU sem számított
- Ilyet még nem láttunk: Magyarország legnagyobb energiatárolója épül
- Elkezdődött a nagy balatoni stégrazzia, nincs kegyelem
- Drámai létszámleépítés jön az egyik legnagyobb észak-magyarországi gyárnál
- Vészhelyzet van a szomszédban, tömegesen vándorolnak el az országból
A Magyar Suzuki Zrt. azzal számol, hogy a következő öt–tíz évben a járműiparban még a hibrid technológiáé lesz a főszerep. Az esztergomi gyártóhely az import modellekkel együtt már teljes hibridmeghajtású modellpalettát tud biztosítani az európai piacra – hangzott el a Magyarországon kereken harminc éve működő cég online sajtótájékoztatóján.
A Suzuki csoportnál is folyik az elektromos meghajtás fejlesztése, ám csak fokozatosan, a piaci igények függvényében jelennek meg teljesen elektromos modellekkel
– közölte Krisztián Róbert operatív igazgató. A cég májusban kinevezett új japán vezérigazgatója ezt azzal egészítette ki, hogy a Suzuki-csoport 2030-tól jelenik meg elektromos modellekkel, és jelenleg a hibridekre fókuszál.
A csoport 2025-ig mintegy nyolcmilliárd eurót fordít kutatás-fejlesztésre, egyebek között a hibrid technológia, a robotizáció fejlesztésére
– mondta Maszato Acumi, hozzátéve, hogy 2050-re karbonsemleges üzemekkel és termékportfólióval fognak rendelkezni.
Az esztergomi cég vezérigazgató-helyettese szerint a Magyar Suzuki tavaly folytatta a gyár fejlesztését, egyebek között új emissziós labort létesített, fejlesztette a festőüzem robotizációját, a gyártás digitalizációját. A gyár tavaly 38,1 millió eurót fordított beruházásokra, főleg a hibrid modellek gyártása területén. Ehhez mintegy 500 millió euró korábbi években felhalmozott eredmény biztosított forrást, amely stabil alapot teremtett a cégnek, hogy a pandémia alatt is fejlődhessen.
A koronavírus-járvány 362 millió forint többletköltséget jelentett a cégnek
– ismertette Urbán László, emlékeztetve, hogy az esztergomi gyár tavaly hat hétre kénytelen volt leállni a járvány miatt, ami jelentős nyomot hagyott a gyártáson és az értékesítésen egyaránt. A Magyar Suzuki 2020-ban
- 112 475 gépkocsit gyártott,
- ennek 65 százaléka volt hibrid,
- és az eladott autók 87 százalékát exportpiacokon értékesítették.
Az előző, járvánnyal még nem érintett évben 185 ezer magyar gyártású Suzukit adtak el. A társaság a tavalyi évet 1,656 milliárd euró nettó árbevétellel zárta, ami 31 százalékkal elmarad a megelőző évtől. Az adózás utáni eredmény 20,01 millió euró volt 2020-ban, míg egy évvel korábban 84,46 millió euró. A tervek szerint az idén 143 ezer gépkocsi készülhet Esztergomban, így mintegy 20 százalékkal múlhatják felül a tavalyi év eladásait.
A magyarországi újautó-piacon tavaly 14 783 Suzuki kelt el, ami 11,55 százalékos részesedést biztosított az öt éve piacvezető márkának.