2020 csak a kezdet volt, negyedszázados mélypontra süllyedt az autóipar
Az új autók regisztrációja 25 százalékkal 972 723-ra csökkent szeptemberben, márpedig ilyen alacsony számra 1995 óta nem volt példa Európában – írja a Bloomberg az Európai Autógyártók Szövetségére (ACEA) hivatkozva.
A szövetség kiemelte, hogy ez elsősorban a koronavírus miatt kialakult chiphiány miatt van így, ráadásul az iparág mostani mutatói még a tavalyi katasztrofálistól is bőven elmaradnak.
Az új autók eladása az előző három hónapban folyamatosan esett, és 2021-ben már több olyan hónap volt, amikor csökkent, mint amikor növekedett az eladás. Az év elején ezt elképzelhetetlennek tartották, az ACEA például 10 százalékos növekedést jósolt 2021-re.
Úgy látjuk, hogy a beszerzési problémák jövőre is velünk lesznek, ami aláássa a kapcsolatot a kereslet növekedése és az új járművek értékesítése között – közölte az LMC Automotive elemzőcég.
Az autógyártók úgy reagáltak a helyzetre, hogy azokat a modelleket helyezték előtérbe, amik a leginkább jövedelmezők, és a kiadásokat elsősorban a marketingre fektették, hogy növeljék a haszonkulcsot, míg a beszállítók az utóbbi hetekben csökkentették a bevételre vonatkozó előrejelzésüket.