Lendületet vehet a Mátrai Erőmű korszerűsítése
További Gazdaság cikkek
- Eldőlni látszik, megelőzi-e Kína az Egyesült Államokat a gazdasági harcban
- Fickósan ébredt a forint karácsony másnapján
- Árulkodó számok: úgy vettek fel hitelt a magyarok, mintha nem lenne holnap
- A Toyota növelte globális autóeladásait novemberben
- Karácsonyi csoda: van, amiben Magyarország kenterbe veri az európai mezőnyt
A kormány a legutóbbi ülésén úgy döntött, hogy az energiaellátás folyamatossága és a munkahelyek megőrzése érdekében – hazai forrásból – 42 milliárd forintot juttat a Mátrai Erőműnek – derül ki Horváth László Fidesz-szóvivő MTI-hez eljuttatott videónyilatkozatából. A politikus ebben alapvetően a baloldalt, illetve az ellenzéki miniszterelnök-jelöltet ostorozza, mondván, előbb külföldi kézre juttatták az erőművet, most pedig bezáratnák.
Ezzel vélhetően arra a több mint egy hónappal korábbi, még az ellenzéki előválasztás második fordulójában a HVG által megrendezett környezetvédelmi vitában elhangzottakra látta jónak most reagálni, amely Márky-Zay Péter és Dobrev Klára között zajlott. Márky-Zay akkor arról beszélt, hogy a szén-dioxid-kvóták árának emelkedését is figyelembe véve reális lehet, hogy az ország szén-dioxid-kibocsátásának mintegy 15 százalékáért felelős lignittüzelésű erőművet leállítsák.
A magyar emberek, háztartások energiaellátása, az erőmű és az itt dolgozók munkahelye biztonságban van, és biztonságban is marad. A baloldal miniszterelnök-jelöltjének pedig azt üzenjük, hogy el a kezekkel a Mátrai Erőműtől
– fogalmazott nyilatkozatában a Fidesz szóvivője.
2025-ben kétségkívül véget ér egy fejezet az erőmű életében, mivel azt már tulajdonosként a kormány határozta el, hogy ekkora le kell állítani a lignittüzelésű blokkokat, helyettük alapvetően gáztüzelésre és napenergia-termelésre igyekeznek átállítani az erőművet, melynek korszerűsítési munkáit 2021 februárjában maga Palkovics László innovációs miniszter és Máger Andrea, nemzeti vagyonért felelős tárca nélküli miniszter indította el.
Az átalakítás várható költségeiről, ami az elmúlt években veszteségesen működő Mátrai Erőmű ismételt állami tulajdonba kerülésével, hitelállományának átvállalásával együtt szakértők szerint akár a 100 milliárd forintot is elérheti, itt írtunk bővebben. A klímasemlegességünk 2050-re vállalt eléréséhez szükséges intézkedések várható költségigényéről pedig itt olvashat bővebben.
(Borítókép: Szigetváry Zsolt / MTI)