![Párizs minket is várt: az Index helyszíni stábja is rácsatlakozott az olimpiára](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/5747/57478/574785/57478563_4251271_8faf1cbc1b9d98fe8cf5c41d22bcb69e_wm.jpg)
Nagy lépésre szánta el magát a DHL és az Air France, egyre közelebb a „zöld repülés” időszaka
![GettyImages-84656493](https://kep.index.hu/1/0/4181/41816/418161/41816186_7caf1a9c93865ac0ac23cefedb6c502d_wm.jpg)
További Gazdaság cikkek
-
Varga Mihály: A jelenlegi nemzetközi pénzügyi struktúra átalakítása szükséges
- Megszólalt Varga Mihály a kínai hitelről, hamarosan jöhet a Szamuráj-kötvény
- Most már hivatalos, megindult a deficiteljárás Magyarország ellen
- A 4iG megveszi a Direct One műholdas ügyfélállományát
- A kánikula miatt veszélybe kerülhet az áramellátás, rendeletmódosítással avatkozik be a kormány
Több mint 30 millió liter fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) beszerzéséről egyezett meg az Air France KLM Martinair Cargo (AFKMC), a DHL Global Forwarding és a DHL Group légi és tengeri szállítmányozási egysége. A hároméves együttműködés az egyik legjelentősebb SAF-beszerzést jelenti a szállítmányozási iparágban.
A kezdeményezés része a DHL Group Fenntarthatósági ütemtervének, amelynek célja, hogy 2030-ig 7 milliárd eurót invesztáljon zöld technológiákba, és 2050-re nullára csökkentse a logisztikával kapcsolatos összes károsanyag-kibocsátást.
Ambiciózus célokat tűztünk ki a zéró kibocsátás elérése érdekében és ehhez a rendelkezésünkre álló legfenntarthatóbb eszközöket használjuk – mondta Tim Scharwath, a DHL vezérigazgatója.
Azt vállalták 2030-ra, hogy a légi és tengeri árufuvarozás üzemanyagigényének legalább 30 százalékát fenntartható üzemanyagokkal fedezik
– írja a Sourcing Journal. A DHL arra számít, hogy a partnerség révén 80 ezer tonna szén-dioxid-kibocsátást takarítanak meg az AFKLMP-járatokon a SAF és a hagyományos repülőgép-üzemanyag keverésével.
Az Air France-KLM szén-dioxid-mentesítésének terve az is, hogy a vállalat légiflottáját olyan újgenerációs repülőgépekkel frissítsék fel, amelyek 20-25 százalékkal kevesebb szén-dioxidot bocsátanak ki. Korábban, 2019 és 2021 között már 2,5 milliárd eurót fektettek be a flotta megújításába.
Emellett céljuk, hogy a nagyobb hatékonyságot fenntartható módon érjék el: ehhez feltétlen szükséges a pontok közti közvetlen, rövidebb útvonalak kialakítása és az új flotta teljes mértékű kihasználása.
Az Air France és a KLM is célul tűzte ki, hogy 2030-ra szén-dioxid-semlegessé teszi a földi üzemeltetésüket és erre buzdítják a többi nagyvállalatot is.
Mindkét társaság ugyanis elkötelezett a szintetikus üzemanyagok és az innovatív megoldások felé, amelyek fokozatosan vezetnek a szén-dioxid-mentes repüléshez.
Tavaly májusban már felszállt az első olyan, hosszútávú járatot teljesítő repülőgép is, amelybe fenntartható forrásból származó, francia gyártású kerozint töltöttek.
A járat teljesítéséhez használt üzemanyag körforgásos gazdaságból származó hulladékból és maradékokból készült: a Total használt sütőolajból állította elő az adalékanyagot a dél-franciaországi La Mede-ben, illetve a Le Havre mellett található Oudalle-ban lévő finomítójában. A folyamat során szűz, növényi alapú olajokat nem használtak.
A repülőgép üzemanyagtartályába töltött hagyományos kerozinhoz 16 százalékban kevertek alternatív tüzelőanyagot, ezzel 20 tonnával csökkent a járat teljesítése során kibocsátott szén-dioxid mennyisége.
(Borítókép: Air France-KLM repülőgép 2009. február 4-én Milánóban. Fotó: Massimo Di Nonno / Getty Images)