Miskolcon bővít a kínai autógyártó
További Gazdaság cikkek
A Chervon Auto kínai járműipari vállalat újabb 17 milliárd forintos beruházást hoz Miskolcra, ahol csúcstechnológiás berendezésekkel fémöntvényeket állít elő elektromos járművek számára – jelentette be hétfőn Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.
A minisztérium közleménye szerint az állam négymilliárd forinttal támogatja a 122 új munkahely létrehozásával járó fejlesztést.
Ennek keretében kapacitásbővítést hajtanak végre a cég miskolci alkatrészgyártó üzemében, amely a társaság első, Kínán kívüli zöldmezős beruházása.
A cég 9,4 milliárd forintos állami támogatást kap
Noha az eredetileg 2020-ban bejelentett, 17,5 milliárdos beruházással létrehozni tervezett miskolci üzem termelésbe állításáról még nincs hivatalos hír, annyi bizonyos, hogy tavaly ősszel megkezdődött a 26 ezer négyzetméteres gyár kivitelezése, és elindult a foglalkoztatni tervezett 140 munkatárs toborzása is. A mostani újabb bejelentéssel a beruházás összértéke 34,5 milliárdra, a cégnek nyújtott állami támogatás pedig 9,4 milliárd forintra emelkedik. A tervek szerint újabb 122 embert foglalkoztatnak majd.
A miniszter az újabb beruházás bejelentésekor sikerként értékelte a keleti nyitás politikáját, mondván,
a keleti országokba irányuló magyar export 45 százalékkal, a kereskedelmi forgalom 48 százalékkal bővült, és az utóbbi három évben Keletről érkezett a legtöbb beruházás hazánkba.
Az MTI szerint kitért arra is, hogy a tavalyi volt minden idők legsikeresebb éve a magyar–kínai együttműködés terén: a magyar export értéke húsz százalékkal, 2,5 milliárd dollárra nőtt, a teljes kereskedelmi forgalom pedig 11 százalékkal bővült, volumene így meghaladta a rekordnak számító 12 milliárd dollárt, és a folyamat az idei évben is folytatódott.
Elmondta, hogy Magyarországon mára csaknem háromszáz kínai vállalat mintegy húszezer embernek ad munkát, amiből a hazai gazdaság minden szempontból sokat profitál. A miniszter végül kiemelte, hogy az autóipari forradalom a világgazdaság egyik legjelentősebb folyamata, és ennek a „passzátszelét Keletről fújják”, onnan szállítanak eszközöket a nagy nyugati gyártóknak, így „elképesztő erejű” globális verseny zajlik a kínai beruházásokért is.
Úgy vélekedett, hogy azok az országok lehetnek sikeresek a jövőben, amelyek képesek magukhoz vonzani az autóipar új korszakának beruházásait, márpedig Magyarország az európai elektromosautó-ipar egyik éllovasa, és ez a pozíciója a jövőben tovább fog erősödni.