Feljelentették a Ryanairt

GettyImages-1253889223
2022.06.20. 17:27
Feljelentette a Ryanair légitársaságot a Védett Társadalom Alapítvány. Az alapítvány bizottsága szerint a Ryanair tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósít meg azzal, hogy a weboldalán azt a hamis látszatot kelti, mintha a fogyasztókra kivetett díjemelés nem a társaság saját üzleti döntése lenne, és az extradíjat a vállalat kénytelen volna felszámítani.

A Védett Társadalom Alapítvány fogyasztóvédelmi szabályozással is foglalkozó Budapest Bizottsága feljelentette a Ryanair légitársaságot, mivel az weboldalán megtévesztő üzeneteket jelenít meg a magyarországi fogyasztók számára, amiben letagadja saját díjemelését – számolt be az MTI.

A bizottság azt írja, a cég kizárólag magyar oldalán tesz közzé angol nyelvű üzeneteket, amelyekben azt állítja, hogy Magyarország a légitársaságokra vetett ki extraprofitadót, amelyet a fogyasztók volnának kötelesek megfizetni. Szerintük ezzel szemben a valóság az, hogy a háború gazdasági hatásait ellensúlyozó magyar adó a földi utaskiszolgálást végző cégeket terheli, a Ryanair számára legfeljebb közvetett költségként jelentkezhet.

Ezt a Ryanair is nagyon jól tudja, mert a magyar adó egyáltalán nem újdonság, Európa több országában régóta bevett adónem, amelynek beszedésétől Magyarország eddig eltekintett

– fogalmaztak.

Tisztességtelen kereskedelem

Az alapítvány úgy véli, a Ryanair tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósít meg azzal, hogy weboldalán azt a hamis látszatot kelti, mintha a fogyasztókra kivetett díjemelés nem a Ryanair saját üzleti döntése lenne, és az extradíjat a vállalat kénytelen volna felszámítani.

Emiatt a Védett Társadalom Alapítvány hétfőn közérdekű bejelentést tett a fogyasztóvédelmi hatóságnál, amelyben kéri a jogsértő Ryanair-közlemények kivizsgálását.

Kiemelik: a magyar és az európai uniós fogyasztóvédelmi szabályok minden légitársaságnak tiltják, hogy a saját költségük közvetett áthárítását úgy kommunikálják a fogyasztók felé, mintha az a fogyasztókat terhelő adó volna.

Az Index korábban már írt arról, hogy a Ryanair szerint hamisak és egyértelműen kitaláltak azok az állítások, miszerint a magyar utasok körülbelül hatvan százaléka visszaváltotta a Ryanairnél vásárolt jegyét.

(Borítókép: Utasok szállnak fel egy Ryanair-repülőgépre a londoni Southend repülőtéren 2020. július 1-jén. Fotó: John Keeble / Getty Images)