- Gazdaság
- belső égésű motorok
- betiltás
- benzin
- dízel
- szintetikus üzemanyag
- klímasemleges üzemanyag
- autóipar
Megszületett a döntés, maradnak a belső égésű motorok
További Gazdaság cikkek
- A Tisza Párt szerint az EU-források megérkezhetnek Magyarországra
- 22 éve nem volt ekkora a költségvetési hiány, a december ennél is rosszabb lehet
- PwC-vezérigazgató az Indexnek: Ez az öt dolog határozza meg a világot
- Két nap alatt háromszorosára drágult a villamos energia tőzsdei ára Magyarországon
- Tovább gyengül a forint, stagnálnak az állampapírhozamok
Frans Timmermans, az Európai Bizottság alelnöke a Twitteren azt írta: „Megállapodtunk Németországgal a víz és szén-dioxid felhasználásával készült e-üzemanyagok autókban való jövőbeni használatáról.”
We have found an agreement with Germany on the future use of efuels in cars.
— Frans Timmermans (@TimmermansEU) March 25, 2023
We will work now on getting the CO2-standards for cars regulation adopted as soon as possible, and the Commission will follow-up swiftly with the necessary legal steps to implement recital 11.
Volker Wissing német közlekedési miniszter arról tájékoztatott, hogy szabaddá vált az út 2035 után is a csak klímasemleges üzemanyagot használó, belső égésű motorral felszerelt új járművek előtt, írja a Totalcar.
Jó hírt kapott a magyar autóipar
Németország ellenállása miatt nem sikerült eddig tető alá hozni az autók új szén-dioxid-kibocsátási szabványairól szóló EU-szintű megállapodást, aminek az elfogadása felgyorsul a szombati német–EU egyezség révén, emlékeztet az MTI.
A fosszilis üzemanyaggal működő autók betiltása kulcsfontosságú az EU célkitűzésének megvalósítása szempontjából, amely szerint 2050-ig az unió „klímasemlegessé” kívánja tenni gazdaságát, vagyis teljesen meg akarja szüntetni az üvegházhatású gázok kibocsátását.
Palkovics László volt technológiai és ipari miniszter tavaly a ZalaZONE Trilaterális Konferencián kifejtette: a karbonsemleges – köztük a szintetikus – üzemanyag használata komoly eredményt jelent. Ennek köszönhetően sikerül megvédeni a belső égésű motorokat, amelyekre a magyar és a német autóipar épül.