A Ryanair vezérigazgatója azt ígérte, feltörlik a padlót a többi légitársasággal
További Gazdaság cikkek
- Fickósan ébredt a forint karácsony másnapján
- Árulkodó számok: úgy vettek fel hitelt a magyarok, mintha nem lenne holnap
- A Toyota növelte globális autóeladásait novemberben
- Karácsonyi csoda: van, amiben Magyarország kenterbe veri az európai mezőnyt
- Rohamléptekben ürülnek a gáztárolók, ebből még baj lehet
A piac telítődésével és az egyre szigorodó környezetvédelmi előírásokkal kapcsolatos aggodalmak ellenére O'Leary úgy véli, hogy Nyugat-Európában még van lehetőség a terjeszkedésre, és a kereslet ösztönzésére Közép- és Kelet-Európában. A légitársaság célja, hogy 2034-re évente 300 millió utas válassza őket, több, mint amit eddig bármelyik másik légitársaság elért.
„Szerintem téves az az állítás, hogy Európában nincs több növekedési lehetőség, és hogy a kontinens teljesen ki van aknázva” – mondta a Ryanair-vezér a Financial Timesnak.
A vállalat a hónap elején 300 rövid távú repülőgépet vásárolt a Boeinggel kötött 40 milliárd dolláros üzlet keretében. Néhány befektető és elemző azonban megkérdőjelezi, hogy van-e még elég utas Európában, különösen akkor, amikor a döntéshozók folyamatosan emelik a repülésre kivetett szén-dioxid-adót.
O'Leary egyetértett azzal, hogy a légitársaság növekedési üteme évi 4-5 százalék körülire mérséklődik, de azt mondta, hogy ez elég ahhoz, hogy elérje a céljait. Szerinte még mindig bőven van lehetőség arra, hogy piaci részesedést szerezzenek a nyugat-európai riválisoktól, valamint hogy ösztönözzék a keresletet az új közép- és kelet-európai piacokon.
Mindaddig, amíg nem csinálunk valami ostobaságot – ami ebben az iparágban mindennapos kihívás –, továbbra is fel fogjuk törölni a padlót minden más európai légitársasággal
– mondta Michael O'Leary.
A lap azt írja, hogy minden kétséget kizáróan a Ryanair került ki egyedül győztesen az európai légitársaságok közül a pandémia után, hiszen idén 13 százalékkal több utast fog szállítani, mint a Covid előtti évben. Alex Irving, a Bernstein elemzője szerint, ahogy az iparág stabilizálódik, a Ryanair növekedése elkerülhetetlenül lassulni fog.
A két számjegyű, sőt magas egy számjegyű növekedési ráták fenntarthatóak voltak, amíg kisebb volt, de csaknem 600 repülőgéppel rendelkező légitársaságként nem fogja tudni fenntartani ezeket az arányokat a hozamok elrontása nélkül
– mondta a szakértő a lapnak.
O'Learyt azonban nem hatják meg az elemzők kétségei, szerinte továbbra is a három szóra lerövidített üzleti modell a nyerő: „a legalacsonyabb ár nyer”.