Ismét Magyarországon palackozhatják a világ egyik legnépszerűbb üdítőjét
További Gazdaság cikkek
- Eldőlni látszik, megelőzi-e Kína az Egyesült Államokat a gazdasági harcban
- Fickósan ébredt a forint karácsony másnapján
- Árulkodó számok: úgy vettek fel hitelt a magyarok, mintha nem lenne holnap
- A Toyota növelte globális autóeladásait novemberben
- Karácsonyi csoda: van, amiben Magyarország kenterbe veri az európai mezőnyt
A Szentkirályi Magyarország Kft. 2022-ben elindított, tízmilliárd forintos fejlesztési programjának egyik kiemelt célja a körforgásos gazdaságra történő átállás. Részben a beruházásnak is köszönhetően a cég jövőre újra Magyarországon tudja palackozni a Pepsi termékeket, amelyek palackozását 2015-ben kivezették az országból.
Balogh Levente, a Szentkirályi Magyarország Kft. társtulajdonosa és elnöke arról beszélt, hogy a Szentkirályi ereje bizonyítja: a brand, a márka minden válságot túlél. Elmondása szerint
a vállalat termékei iránt folyamatosan nő a kereslet. A most átadott új gyártósornak köszönhetően hosszú távon biztosított lesz az igények kielégítése.
Jelezte, hogy további bővítéseket készítenek elő, hogy megerősítsék a Szentkirályit stratégiailag is fontos nemzeti vállalatként.
Az ünnepélyes átadón Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára elmondta, hogy az ötéves fejlesztési program megerősíti a cég piaci pozícióját, eközben a vállalatcsoport nagyban épít a nemzeti adottságokra is. Hangoztatta: a cégcsoport számíthat arra, hogy a kormánynak még a válságos időkben is „mindig lesz ereje támogatni a bajnok cégeket”.
Szeberényi Gyula Tamás, a térség fideszes országgyűlési képviselője köszöntőbeszédében a térség és az egész ország gazdasági stabilitása szempontjából történelmi pillanatnak nevezte a Szentkirályi-beruházás átadását, amely tovább erősíti a munkahelyek, ezáltal a családok biztonságát.
Balogh Levente egy olasz családdal közösen vásárolta fel a PepsiCo magyarországi érdekeltségeit
A Szentkirályi Magyarország Kft. elődjét, a Szentkirályi Kft.-t 2003-ban alapították, azóta Balogh Levente ügyvezető, tulajdonos irányította. A cég a minőségi termékek elkötelezett gyártójaként folyamatosan fejleszti és bővíti gyártókapacitását.
Már 2005-ben és 2007-ben új PET-palackozó gépsorokat üzemeltek be, 2010-ben pedig új raktárbázis épült fel. 2012-ben egy nagy kapacitású előformagépet állítottak munkába, majd a vízkezelő technológia is megújult. Az olasz Pasquale családdal közös beruházás során 2018-ban üzemcsarnok épült, amelyben modern gyártósort és egyéb kiszolgálóberendezéseket helyeztek üzembe.
A Szentkirályi Magyarország Kft.-t 2019-ben hozta létre Balogh Levente és a Pasquale család. Az ügyletre azt követően került sor, hogy közösen felvásárolták a PepsiCo magyarországi érdekeltségeit, ezzel a PepsiCo üdítők és élelmiszertermékek kizárólagos magyarországi forgalmazóivá és a franchise-jogok birtokosává váltak.
Jelenleg a Szentkirályi Magyarország Kft.-nek csaknem 600 munkavállalója van. A cég két magyarországi üzemmel rendelkezik, 24 márka tartozik hozzá.
A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a Szentkirályi Magyarország Kft. 2022-es nettó árbevétele 26,4 milliárd forint volt, egy évvel korábban 21,6 milliárd forint. A társaság tavalyi adózott eredménye 733 millió forint volt, míg 2021-ben 2,4 milliárd forint nyereséggel zárt.