Akadoztak az egyik legnagyobb bank online szolgáltatásai

2023.09.06. 08:18 Módosítva: 2023.09.06. 13:15
Kedd késő délután óta akadoztak az Erste Bank online és mobilbankos szolgáltatásai. A bank szerint technikai okok okozták a problémát, azóta viszont már helyreállt a működés.

Az Index egyik olvasója levélben jelezte szerkesztőségünknek, hogy az Erste szolgáltatásai nem működnek: sem a George Webbe, sem pedig a George Appba nem tud belépni, nem tud fizetni a bankkártyájával, illetve utalásokat sem tud küldeni és fogadni. Hozzátette: a bank részéről nem kapott tájékoztatást a leállásról sem e-mailben, sem SMS-ben, holott több mint 12 óra eltelt már. 

Az Erste weboldalán egy rövid közleményben már jelezték a hibát, és azt írták, hogy a fenti problémák egy része már elhárult. Az oldalon szerda reggel az alábbi szöveg állt:

A George Web és George App technikai okok miatt még nem elérhető. Az internetes vásárlásnál még fennakadásokat tapasztalhatsz, de a kártyáddal tudsz fizetni, készpénzt felvenni és befizetni ATM-en keresztül. A kártyatiltás továbbra is elérhető. Az Erste Bank felé indított utalások beérkeznek, az előre beállított utalásaid teljesülnek. Vállalati ügyfeleink tudják használni a NetBankot és Electrát.

Hozzátették: a problémák elhárításán dolgoznak, és a kellemetlenségért az ügyfelek elnézését kérik.

Azóta helyreállt a szolgáltatások egy része

Frissítés: az Erste Bank Facebook-oldalán egy bejegyzés alatti kommentben közölték, hogy  a George Web és a kártyás vásárlás ismét működik, a mobilapplikáció azonban továbbra sem elérhető.

„A George App még nem elérhető ugyan, de dolgozunk a helyreállításán. A George Web működik, ahol minden funkciót elérsz, amit a George Appban használnál. Kérjük, az átmeneti időszakban használd a George Webet! Szolgáltatásaink működnek, így az internetes vásárlást is a megszokott módon használhatod. Bankkártyáddal tudsz fizetni, készpénzt felvenni és befizetni ATM-en keresztül, ahogy eddig is. A be- és kimenő utalások teljesülnek” – írták legutóbb. 

Az Erste az ügyfeleket e-mailben, valamint az applikáción keresztül is értesítette arról, hogy a szolgáltatások ideiglenesen szünetelni fognak. Valamint „az Erste fokozatosan állítja vissza rendszereit a korábbi szerverproblémák megoldását követően. Ügyfeleink jelenleg már csak a George App-ot nem tudják elérni, a George Web használható. A probléma elhárításán a kollégák dolgoznak. Köszönjük ügyfeleink türelmét” – közölték lapunk megkeresésére.

Ismét működnek a szolgáltatások

Helyreállította az Erste Bank az informatikai rendszereit, így ismét működik összes szolgáltatása – közölte a bank szerdán az MTI-vel.

Az ügyfelek a George Web mellett a George Appot is újra elérhetik. A váratlan rendszerleállás alatt lakossági és mikrovállalati ügyfelei bankfiókban vagy TeleBankon indított utalásainak díját az Erste elengedi, illetve jóváírja - írták.

Korábbi közleményükben a leállást technikai okokkal magyarázták, de a bankba irányuló és az előre beállított utalásokat ez nem akadályozta, a vállalati ügyfelek tudták használni a NetBankot és az Electrát. Az Erste rendszereit a szerverproblémák megoldását követően fokozatosan állították vissza.