Komoly lépésre szánta el magát a Toyota: újabb darabok érkeznek Európába
További Gazdaság cikkek
- Megindult a forint, azonnal reagált a Magyarországot érintő bejelentésre
- Index-értesülés: Dubajban kezd új vállalkozást a volt miniszter
- Itt a régóta várt nagy pillanat a magyar bankszektorban
- Az Index nagy szaloncukortesztje – a hungarikum győzött
- Többórás sztrájkkal kezdik a hetet a Volkswagen dolgozói
A Toyota hétfőn egy közleményben tudatta, hogy 2026-ig hat modellre növeli az elektromos járműveket kínáló portfólióját Európában. A vállalat arra számít, hogy
ezek a járművek addigra a régióban az új autók eladásának több mint 20 százalékát teszik majd ki.
A világ legnagyobb forgalmú autógyártója úgy fogalmazott, hogy 2026-ig évente több mint 250 ezer akkumulátoros járművet szeretne értékesíteni Európában, jelentős növekedésre készül egy olyan piacon, ahol a riválisai már megelőzték.
Komoly terveik vannak
A Toyota a jelenleg Európában értékesített akkumulátoros autók és a tavaly már bemutatott SUV-ok koncepcióján túlmenően két új modellt is bemutatott, amelyeket még ebben az évtizedben tervez értékesíteni. Az egyik egy akkumulátoros kis SUV-modell, amelyet 2024-ben, a másik egy sportos crossover, amelyet 2025-ben tervez bevezetni az európai piacra.
A Toyota 2026-ra VILÁGSZERTE évi 1,5 millió akkumulátoros jármű értékesítését tűzte ki célul.
Az Európai Unióban az év első 10 hónapjában több mint 50 százalékkal nőtt a teljesen elektromos autók értékesítése az egy évvel korábbi azonos időszakhoz képest – az Európai Autógyártók Szövetségének múlt havi adatai szerint. Októberig a Toyota az ötödik legnagyobb részesedéssel rendelkezett az EU-ban, részesedése az előző évhez képest kissé csökkent, 7 százalék alá esett.
Az akkumulátoros járműveknél az év első 10 hónapjában a Toyota a világszerte értékesített mintegy 8,5 millió járműnek az 1 százalékát tette ki, beleértve a Lexus luxusmárka eladásait is. Továbbá egy hidrogénre összpontosító üzleti egységet is létrehoznak Európában.
A hidrogén-üzemanyagcellás járművek az elektromos autókhoz hasonlóan elektromos motort használnak, de az energiát egy tartályból nyerik, a hidrogént katalizátorral választják le, így termelve áramot. A Toyota idén január és október között világszerte mintegy 3500 üzemanyagcellás járművet értékesített.
Szilárdtest-akkumulátorok gyártására készülnek
Korábban már külön foglalkoztunk azzal, hogy Együttműködésre lépett a Toyota Motor Corp. és az Idemitsu Kosan Co. energetikai vállalat teljes egészében szilárdtest-akkumulátorok tömeggyártási technológiájának kifejlesztésére.
A japán autógyár eddig viszonylag kevés modellel szerény lépéseket tett az elektromos járművek területén, aminek különböző vélemények szerint stratégiai okai voltak: a Toyota döntő előny elérésén dolgozott új akkumulátortechnológiával. A mostani bejelentés ezt igazolja:
az együttműködés már a tömeggyártás beindításának előkészítéséről szól.
A szilárdtest-akkumulátorok nagyobb kapacitással rendelkeznek és biztonságosabbak a jelenleg kereskedelmi forgalomban lévő jármű-akkumulátoroknál. A Toyota tájékoztatása szerint a több mint kétszeresére lehet vele növelni az elektromos járművek hatótávolságát, a töltési időt pedig akár tíz percre is le lehet rövidíteni. A közlemény szerint a fejlesztési együttműködés célja, hogy a technológián alapuló akkumulátorok 2027-re piaci forgalomba kerülhessenek.
A szilárdtest-akkumulátorok fejlesztésébe már a többi autógyártó vállalat is belefogott. A Toyota–Idemitsu-együttműködés a szulfid szilárd elektrolitok fejlesztésére összpontosít, de kiterjed az ellátási lánc kiépítésére és a gyártási hatékonyság növelésére is.
(Borítókép: Frank Polich / Getty Images)