- Gazdaság
- autópiac
- autóipar
- autókereskedelem
- nagy márton
- mol
- elektromos autó
- belső égésű motorok
- budapest automotive summit
Megdőlni látszanak az eddigi dogmák, az elmúlt 150 év legizgalmasabb időszakát éljük
További Gazdaság cikkek
- Nincs több pánik a törött kütyük miatt: itt a MediaMarkt válasza
- Újraindult az olajszállítás a Barátság kőolajvezetéken
- Munkaidőn kívül buktatott le egy adóellenőr egy karácsonyfadíszeket áruló vállalkozót
- Kiderült, hány luxusautót adtak el novemberben Magyarországon
- 320 ezer bankkártyát hív vissza az OTP Bank külföldön
A globális autógyártás 150 éves történelmének talán legsűrűbb, legizgalmasabb időszakát éljük. Óriási változások és szeizmikus mozgások történnek a szemünk előtt, sorra döntve meg azokat a dogmákat, amelyek szerint az autóipar és az autókereskedelem az elmúlt évtizedekben működött.
Nem kérdés, komoly izgalmakat hozhat a jövő a hazai autókereskedelem számára is. Elég, ha csak a német autóipar gyengélkedésére, a kínai autóipar európai megindulására vagy az Európai Unió 2035-ös, a belső égésű motorok kitiltására vonatkozó szabályára, anomáliájára gondolunk. Most szinte minden iparági szereplő, importőr, márkakereskedő, flottakezelő helyzete bizonytalan lett a jövőt illetően, nem világosak a szerepek és a feladatok az online és az ügynöki értékesítés kapcsán sem.
A cél egy, az autók értékesítésével foglalkozó közösség számára egy mellébeszéléstől mentes, a jövő ködét némileg eloszlató független szakmai fórum életre hívása, amely hasznosítható információkkal és vezetői inspirációval látja el azokat a szakembereket, akik a gyülekező viharfelhők ellenére is az autókereskedelemben látják maguk és a vállalkozásuk jövőjét – mondta el Bujáki Zsolt, a Budapest Automotive Summit alapítója és főszervezője. A szervezők az exkluzív konferencián a hazai autóipari és autókereskedelmi felső vezetőket, tulajdonosokat várják a rendezvényre, amit a Mol támogatásával a vállalat Campusán rendeznek.
A hazai autóipar, amely nemcsak a magyar gazdaság legfontosabb húzóágazata, hanem ma már egy olyan ökoszisztémát alkot, amelyben a keleti és a nyugati multinacionális világcégek a magyar tudásra alapozva a legmodernebb rendelkezésre álló technológiai színvonalon állítanak elő termékeket, sőt fejlesztik a legújabb eszközöket
– fogalmazott a BAS fővédnöke, Nagy Márton nemzetgazdasági miniszer, aki a nyitóelőadást is tartja.
A rendezvényen sor kerül az Autós Nagykoalíció által szervezett Év Magyar Autója 2024 díjátadóra is. A rangos előadók között hazai szaktekintélyekkel és szakmai véleményvezérekkel is találkozhatnak a fórumra ellátogatók.