Megszólalt a kirúgott MÁV-vezérigazgató, Lázár Jánosnak is üzent

DVAST20230428006
2024.08.17. 15:58
Pafféri Zoltán szeptember elsejétől már nem a MÁV vezérigazgatója. Ezt Lázár János építési és közlekedési miniszter jelentette be egy pénteki sajtótájékoztatón. Úgy tűnik, a leváltott vezérigazgatóban nincs harag, egy LinkedIn-bejegyzésben búcsúzott kollégáitól, és kívánt sok sikert utódjának, Hegyi Zsoltnak.

Lázár János pénteken tartott sajtótájékoztatóján jelentette be a MÁV vezérigazgatójának leváltását. A menesztett Pafféri Zoltán LinkedInen kommentálta az építési és közlekedési miniszter bejelentését, melyben megemlítette, hogy utóda szeptember elsejétől Hegyi Zsolt, az eddigi vezérigazgató-helyettes lesz.

Az én megbízatásom − a cégcsoport átalakításának előkészítésével − véget ér

− írta a bejegyzésben Pafféri, majd sok sikert kívánt utódának, és megköszönte a bizalmat, az elismerést Lázár Jánosnak, illetve külön megemlítette a vasúti dolgozók áldozatos munkáját.

„Miniszter úrnak köszönöm az eddigi bizalmat, az együttműködést és a sajtótájékoztatón rólam mondott elismerő szavait. És különösen köszönöm annak az 53 ezer munkatársamnak, akivel az elmúlt két és fél évben egy évtizednyi változást tudtunk végrehajtani és megalapozni” – fogalmazott.

Pafféri Zoltán végül a vasutasnapon elmondott beszédére utalt: „A pohár félig tele van! Teli eredménnyel, amit a kihívások ellenére is elértünk. Erre pedig a kollégáink tudásának, tehetségének és teljesítményének köszönhetően voltunk és vagyunk újra meg újra képesek − a vasutasok és autóbuszosok közösségének köszönhetően. Köszönöm, hogy egy lehetek közületek.”

Új rendszer, új menedzsment

Lázár János pénteki sajtótájékoztatóján a vezérigazgató leváltása mellett egy öt pontból álló közlekedési akciótervet is bejelentett, amely szerint:

  • új személyszállítási törvényt terjeszt be a parlamentnek, ebben a közlekedéshez való jogot állampolgári joggá nyilvánítaná;
  • új vasútpálya-építési programot hirdetnek: négy év alatt 500 kilométer vasutat építene 2025-től a kormány, melyhez egymilliárd eurós hitelt kérelmezne;
  • új járműveket szereznének be, akár külföldiek vásárlásával, akár saját járművek gyártásával;
  • növelnék az utasok komfortérzetét. Utastájékoztató rendszert indítanának 2025-től, illetve felújítanák nagyobb városok, mint Debrecen, Győr és Siófok pályaudvarait;
  • újjászervezik a MÁV-ot és leányvállalatait. Három leányvállalattal működne a MÁV, melyek feladata a személyszállítás, a pályaműködtetés és az előző kettő kiszolgálása.

Lázár János bejelentéseit több oldalról is érték kritikák. Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár és az LMP volt főpolgármester-jelöltje például úgy gondolja: „Lázár Jánosnak az elmúlt évtizedek legsikertelenebb közlekedési minisztereként inkább lemondania kellene, és nem másokat leváltania.” A politikus úgy látja, hogy az építési és közlekedési miniszter „saját miniszteri döntéseivel annyi kárt okozott, ami a kommunizmus évtizedeinek közlekedési minisztereit is alulmúlja”.

(Borítókép: Pafféri Zoltán a MÁV-Volán-csoport elnök-vezérigazgatója 2023. április 28-án. Fotó: Vasvári Tamás / MTI)