Vannak olyan elképzelések, amelyekben a mi szerepünk is felmerülhet - mondta Mécs Imre, a Demján Sándor érdekeltségének számító Magyar Tőketársaság Zrt. vezérigazgatója a hetilapnak.
A nagybefektető képviselői arról tárgyalnak, hogy a nemzeti légitársaságot külföldi partnerekkel közösen vennék át, miután annak tartozásait az állam rendezte.
A formálódó tervek szerint a Malév karbantartó és földi kiszolgáló leányvállalatait a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.-hez csoportosítanák át, ezek ugyanis jól funkcionáló vállalatrészek. Ezek után a Malév maradékát felszámolnák, ami egyben konszolidációt is jelentene, hiszen a légitársaság hitelei mögött állami garanciavállalás áll, amit egy ilyen eljárásban lehívhatnának a bankok.
Ezek után indulhatna el egy új Malév, tiszta lappal, az ágazatban terjedő hírek szerint a jelenleginél jóval kisebb hálózattal. Az új cégnek nem kellene vesződnie a múltban kötött, sokszor előnytelen, ám gyakorlatilag felmondhatatlan partneri szerződésekkel, a márkanevet pedig ugyanúgy bérelhetné a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. leányvállalatától, miként azt a jelenlegi Malév is teszi.
A légitársaság ügyében jelenleg is zajlik a nyomozás. A könyvelésben ugyanis nem szerepelt, így a könyvvizsgáló sem tudott róla, de a Malév még a privatizáció előtt tisztázatlan körülmények között 32 millió eurós viszontgaranciát vállalt az orosz hitelező bank által neki nyújtott garanciára. A számviteli fegyelem ilyen megsértése a hűtlen kezelés gyanúját veti fel - mondta a feljelentésre utasítást adó Oszkó Péter volt pénzügyminiszter.
A magyar légitársaság még 2007 tavaszán került Borisz Abramovics orosz üzletember érdekeltségébe, ám a milliárdos adósságokat görgető cég új tulajdonosa lényegében egyetlen privatizációs vállalását sem teljesítette. Az állam február végén vette vissza a társaságot, mely most 95 százalékos állami tulajdonban van. A társaság becsődöltetése és új cégben való újraindítása már hosszabb idejeformálodó terv, függetlenül attól, hogy ez kapcsolódik közvetlenül privátbefektők beszállásához.