Kötelező: idén csak az ár számít?
Az árversenyben részt venni nem kívánó biztosítók inkább az ügyfelek számára vonzó és érdekes kiegészítő biztosítási termékeikkel igyekezhetnek – az erre fogékony – ügyfeleket megnyerni maguknak. Ilyen lehet a kgfb mellé köthető kedvezményes teljes körű casco csakúgy, mint részfedezetre szolgáltatást nyújtó kátyúbiztosítás, vagy az asszisztencia.
Ami pedig az egyes biztosítók várható reakcióját illeti, a tavalyi kampányban legtöbb ügyfelet szerző K&H teljesítménye vélhetően még a biztosító legvérmesebb reményeit is túlszárnyalta. Ezért az idén nem az új ügyfelek számának maximalizálására fog törekedni, hanem konszolidálni igyekszik megszerzett állományát.
Az Allianz vélhetően folytatni fogja tavaly is sikeresnek bizonyuló stratégiáját, és kedvező díjjal akarja megtartani ügyfélkörét.
Az előző kampányban a legtöbb kategóriában az Astra bizonyult a legolcsóbbnak, így nem csoda, hogy friss piaci szereplőként is jelentős számú autós kötött náluk kötelezőt. Számára a további piacbővülés lehet a cél, ám vélhetően a tavalyinál már óvatosabb diszkonttal száll be az idei versenybe.
A jelenleg egyetlen kötelezőt hirdető biztosító egyesület, a KÖBE kedvező díjaival évek óta sikeresen folytatja csendes építkezését. Az általa megcélzott szegmens az idén is kedvező díjakat remélhet, és mivel halványodik már a MÁV ÁBE bukásának emléke, immár a biztosító egyesületekkel szembeni előítéletek sem jelentenek érezhető akadályt a terjeszkedésük előtt.
A 2009-ben dobogós Aegon tavaly a kampány egyik vesztese volt, és szintén hasonlóan szerepelt az Uniqa is. Mindkét említett szereplőtől kedvező, növekedésorientált díjak meghirdetésére lehet számítani. A piaci átlag fölötti árakat képzett tavaly a Genertel is, amely az idén is megfontolt és szegmentált tarifát hirdethet.
A Generali-Providencia láthatóan a tanácsadói értékesítést helyezte stratégiájának fókuszába minden területen – miközben leányvállalata, a Genertel a csoport online biztosítója lehet – ennek megfelelően díjait nem az online versenyhez igazítja majd.
Szintén jelentős számú ügyfelet vesztett tavaly a Groupama-Garancia, amelynek a sikeres szereplés érdekében tágítania kell a tavalyi szűk célcsoportját (elsősorban vidéki, kármentes ügyfeleket preferált), és kedvező árakkal kell kirukkolnia olyan új irányokba is, ahol kevésbé kiélezett a verseny.