A hűséget díjazza az idei kötelezőkampány
A kármentes hűséges autósok legalább annyival jobban járhatnak az idén a kötelező gépjármű felelősségbiztosítási (kgfb) kampányban, hogy a korábbi gyakorlattal ellentétben már nem velük akarják megfizettetni a cégek az újak kedvezmények miatti több százmilliós bevételkiesést – közölte a CLB Független Biztosítási Alkusz Kft.
Egyértelműen a korábban kárt okozott autósok lehetnek az idei kgfb kampány vesztesei, ha nem váltanak biztosítót – állítja a régi ügyfelekre érvényes úgynevezett index-díjak összehasonlításának alapján a CLB közleménye.
A közlemény idézi Németh Pétert, a CLB kommunikációs igazgatóját, aki szerint a szolgáltatók most először határozottan igyekeznek megtartani a hűséges ügyfeleiket is, ha másképp nem, legalább úgy, hogy – a korábbi gyakorlattal ellentétben – nem emelik a díjukat. Vagyis nem velük fizettetik meg az új ügyfelekért folytatott harcban elszabadult kedvezmények miatti, több százmillió forintos bevételkiesést.
Tavaly ezt a hiányzó pénzt a kockázatviselők a mintegy kétmillió úgynevezett inaktív – zömében tájékozatlan nyugdíjas – ügyfélen hajtották be. Akár tízezrekkel is megemelték a díjukat, de már kedvezménynek számított az is, ha legalább változatlanul hagyták a tarifáikat.
A szemfüles ügyfelek korábban felmondással és visszaszerződéssel játszották ki hálátlan biztosítójukat, vagy végleg elpártoltak tőle. Elképzelhető, hogy erre a trükközésre idén is sokaknak szükségük lesz, mert kiderülhet, hogy a jelenlegi biztosítójuk által ajánlott díjnál sokkal jobbat kaphatnak újként.