Szegényen tűnik el a Malév, eladható értékes vagyona gyakorlatilag nincs – írja a Blikk. A lap szerint alig érnek valamit az úgynevezett slotok, vagyis a repülőterekre érvényes leszállási jogok.
A Malév az utóbbi években már nem repült olyan zsúfolt repterekre, ahol a nagy forgalom miatt valóságos kincset ért a „bérelt leszállóhely". A légitársaságok értékét jórészt a leszállási jogok határozzák meg, a nagyvárosok repülőterei ugyanis rendszerint olyan zsúfoltak, hogy már nem lehet leszállási jogosítványt szerezni.
Eladható vagyon híján semmi esélye, hogy megtérítsék a Malév hoppon maradt utasainak mintegy 35 milliárd forintos kárát – fogalmaztak nevük elhallgatását kérő volt malévos dolgozók a lapnak.
Az állam is sokat bukik a csőddel, a reptér privatizációs szerződése alapján a forgalomkiesés miatt akár 450 milliárd forintos kártérítést is kérhet az államtól a Budapest Airport. A Kopint-Tárki elemzése szerint a gazdaság emellett évente mintegy 108 milliárd forintot veszít azzal, hogy megszűnik a nemzeti légitársaság.