Gigavesztesége lesz idén a reptérnek
A vezérigazgató a Malév csődje legnagyobb vesztesének nevezte a Budapest Airportot, kifejtette: a Malév 4,2 milliárdos tartozásának kiegyenlítésére nincs esély, ezért a BA azonnali költségcsökkentésre kényszerült, amelynek egyik lépése az 1-es terminál bezárása május 29-én. Május 30-ától valamennyi légitársaság a 2-es terminálról közlekedik, az 1-est előreláthatóan 5 évre zárják be.
Kam Jandu légiközlekedési igazgató ismertetése szerint 2011 rekordév volt a BA számára 8,9 millió utassal. Az idén ennél 13 százalékkal kevesebb, 7,9 millió utasra számítanak. Változatlanul bíznak ugyan egy új, magyar nemzeti, vagy regionális légitársaság megszületésében, de Kam Jandu szerint erre egyre kevesebb az esély.
A tavalyi 8 milliárd forintos veszteség után a Budapest Airport vesztesége az idén a Malév csődje miatt 12 milliárd forintra nőhet, közölte Jost Lammers. A rendkívüli helyzet ellenére a BA a privatizációs szerződésben vállalt kötelezettségeit teljesítette és teljesíteni is fogja. Az MTI tudósítása megjegyzi: a nemzeti légitársaság csődje miatt az idei fejlesztések 37 százalékát kell elhalasztani. Nem épül meg a Malév központ, és a cargo-bázis is csak két év múlva. A vállalt infrastruktúrafejlesztéseket azonban folytatják. A BA-nál 200 embert kellett elbocsátani a költségcsökkentés érdekében.
A Portfolio.hu megjegyzi: a Malév csődjét követően a Budapest Airport túlélése is megkérdőjeleződött, miután bevételeinek fele származott a magyar légitársaságtól. A budapesti repülőteret működtető cég a működés szintjén nyereséges volt az elmúlt években, viszont a hatalmas hitelállománya után fizetendő kamatok veszteségbe rántották a vállalatot.