Orsolya
7 °C
15 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Bénázott a Hídépítő, lapátra tették a vezérigazgatót

2007.08.18. 12:31
Valószínűleg a 4-es metró több állomásának építése körüli nehézségek is közrejátszottak abban, hogy távozni kényszerült a Hídépítő Zrt. vezérigazgatója. Apáthy Endre és Demszky Gábor viszonya az utóbbi időben nagyon elmérgesedett.

Kirúgták az ország egyik legnagyobb építőipari cégének, a Hídépítő Zrt-nek a vezérigazgatóját, Apáthy Endrét, erősítette meg értesülésünket két, egymástól független, a nevük elhallgatását kérő forrásunk. Egyikük elmondta, Apáthy szerinte az utóbbi időben "sok ellenséget gyűjtött".

Sokszor csúsznak a projektekkel

A Hídépítő építette az M7-es autópálya Balatonszárszó-Ordacsehi közti szakaszát, benne a köröshegyi völgyhíddal. A projekt átadása egy évet késett. Csúszások vannak a cég egy másik nagyprojektje, az M0-ás körgyűrű északi szektorának munkálataiban is. Itt épül az új fővárosi híd, az M0-ás északi szakaszát Budára átvezető Megyeri-híd is.

A 4-es metró vonalán a Hídépítő építi a Gellért téri és a Fővám téri metrómegállókat. Az már biztos, hogy a vállalásokat nem tudják időre teljesíteni.

Csúszik a Pollack Mihály téri mélygarázs átadása is, ezt a cég augusztus 13-án akarta megnyitni, de a metróépítés kiegészítő munkálatai, az elektromos kábelek lefektetése miatt újra fel kellett bontani a három éve lezárt tér díszburkolatát. A Balatoni úti fellüjáró hídjának építése pedig legendásan sokat csúszott, négy tervezett átadási időpontot is módosítani kellett.

Másik, az ügyet behatóan ismerő forrásunk a 4-es metró Fővám téri és Gellért téri állomásainak a csúszását és a köröshegyi völgyhíd egy évet késő átadását nevezte meg okként. Mint mondta, a döntést a francia többségi tulajdonú, a Vinci konszernhez tartozó vállalat tulajdonosai maguktól hozták meg, mivel a projektek csúszása rossz referencia. Ráadásul úgy érezhették, hogy Apáthy viszonya annyira megromlott néhányakkal, hogy ez már a cég jövőbeni pályázatait veszélyeztette. Bár a közbeszerzési pályázatokon elvileg nem számít, hogy ki a pályázó cég igazgatója, egyik forrásunk szerint a Hídépítő tulajdonosai "jól látták", hogy Apáthy nem kedvez esélyeiknek.

A Hídépítő Zrt. több megaberuházásban, például a metróépítésben is érintett. Ez adott okot az összetűzésre Demszky Gáborral is, mivel fennakadások vannak a 4-es metró Fővám téri és Gellért téri megállójának építésében, ezért többek között csúszik a pesti alsórakpart átadása is.

Emiatt Demszky főpolgármester már név szerint is kritizálta Apáthyt. "Hídépítő menedzsmentjével Apáthy vezérigazgató úrral rendkívül elégedetlen vagyok és, hogy is mondjam, ennek lesznek következményei" - nyilatkozta Demszky az Este augusztus 15-i adásában a Fővám téri metróállomással kapcsolatban.

Demszky és Apáthy megromlott viszonyát az is jelezte, hogy a héten a főpolgármester nem jelent meg a Hídépítő Zrt. a felújításokkal és az építkezéssel kapcsolatos sajtótájékoztatóján.