Bénázott a Hídépítő, lapátra tették a vezérigazgatót

2007.08.18. 12:31
Valószínűleg a 4-es metró több állomásának építése körüli nehézségek is közrejátszottak abban, hogy távozni kényszerült a Hídépítő Zrt. vezérigazgatója. Apáthy Endre és Demszky Gábor viszonya az utóbbi időben nagyon elmérgesedett.

Kirúgták az ország egyik legnagyobb építőipari cégének, a Hídépítő Zrt-nek a vezérigazgatóját, Apáthy Endrét, erősítette meg értesülésünket két, egymástól független, a nevük elhallgatását kérő forrásunk. Egyikük elmondta, Apáthy szerinte az utóbbi időben "sok ellenséget gyűjtött".

Sokszor csúsznak a projektekkel

A Hídépítő építette az M7-es autópálya Balatonszárszó-Ordacsehi közti szakaszát, benne a köröshegyi völgyhíddal. A projekt átadása egy évet késett. Csúszások vannak a cég egy másik nagyprojektje, az M0-ás körgyűrű északi szektorának munkálataiban is. Itt épül az új fővárosi híd, az M0-ás északi szakaszát Budára átvezető Megyeri-híd is.

A 4-es metró vonalán a Hídépítő építi a Gellért téri és a Fővám téri metrómegállókat. Az már biztos, hogy a vállalásokat nem tudják időre teljesíteni.

Csúszik a Pollack Mihály téri mélygarázs átadása is, ezt a cég augusztus 13-án akarta megnyitni, de a metróépítés kiegészítő munkálatai, az elektromos kábelek lefektetése miatt újra fel kellett bontani a három éve lezárt tér díszburkolatát. A Balatoni úti fellüjáró hídjának építése pedig legendásan sokat csúszott, négy tervezett átadási időpontot is módosítani kellett.

Másik, az ügyet behatóan ismerő forrásunk a 4-es metró Fővám téri és Gellért téri állomásainak a csúszását és a köröshegyi völgyhíd egy évet késő átadását nevezte meg okként. Mint mondta, a döntést a francia többségi tulajdonú, a Vinci konszernhez tartozó vállalat tulajdonosai maguktól hozták meg, mivel a projektek csúszása rossz referencia. Ráadásul úgy érezhették, hogy Apáthy viszonya annyira megromlott néhányakkal, hogy ez már a cég jövőbeni pályázatait veszélyeztette. Bár a közbeszerzési pályázatokon elvileg nem számít, hogy ki a pályázó cég igazgatója, egyik forrásunk szerint a Hídépítő tulajdonosai "jól látták", hogy Apáthy nem kedvez esélyeiknek.

A Hídépítő Zrt. több megaberuházásban, például a metróépítésben is érintett. Ez adott okot az összetűzésre Demszky Gáborral is, mivel fennakadások vannak a 4-es metró Fővám téri és Gellért téri megállójának építésében, ezért többek között csúszik a pesti alsórakpart átadása is.

Emiatt Demszky főpolgármester már név szerint is kritizálta Apáthyt. "Hídépítő menedzsmentjével Apáthy vezérigazgató úrral rendkívül elégedetlen vagyok és, hogy is mondjam, ennek lesznek következményei" - nyilatkozta Demszky az Este augusztus 15-i adásában a Fővám téri metróállomással kapcsolatban.

Demszky és Apáthy megromlott viszonyát az is jelezte, hogy a héten a főpolgármester nem jelent meg a Hídépítő Zrt. a felújításokkal és az építkezéssel kapcsolatos sajtótájékoztatóján.