A GKM felezne
"Fél pénzt" adna a kormányzati megszorítás legnagyobb alanya, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium - tudtuk meg a tárcánál. Az új pénzügyminiszter által javasolt 41,6 milliárd forint helyett 22,3 milliárd forint elvonását tartja reálisnak. A legnagyobb konfliktus a szakmai fejezeti kezelésű és központi beruházási előirányzatokon javasolt 37,6 milliárd forintnyi elvonás körül alakult ki, amit a tárca 18,6 milliárd forinttal szeretne csökkenteni.
Privatizáció és összevonás
A MÁV részleges privatizálása is a Draskovics-csomag javaslatainak része, amelyet a gazdasági tárca előzetes vizsgálata tanácsolt. Egyetlen szervezetbe összevonva folytathatja pályafutását a 19 megyei közútkezelő kht. és az Állami Közúti Műszaki és Információs Kht. Mivel hasonló jellegű tevékenységeket végeznek, összevonhatnak számos, a tárcához kötődő társaságot. Számítani kell arra, hogy a hatósági feladatot végző intézmények a jövőben növelik ellenőrzési tevékenységüket, és költségarányos szolgáltatási díjaikat is emelik.
A kormányzati kiadások csökkentésére részletes programot dolgozott ki a kabinet. Csökkentenék a gépkocsiparkot. Tavaly 15 főre jutott egy személygépkocsi a tárcáknál, az idén 100 főre már csak öt autó tartható meg. Ezzel arányosan csökkenteni kell a hajtó- és kenőanyag-fogyasztást is. A megszorítási program érinti a nem állami vezetői megbízások számának csökkentését és az állományba nem tartozók járandóságait is, százalékos mértékben.
A kormány megszüntetni javasolja a Magyar Vállalkozásfejlesztési Kht.-t, mivel szinte teljes mértékben költségvetési támogatásokból működik, így feladatait költségvetési szervként is el tudná látni. Felszámolnák a Magyar Vállalkozásfejlesztési Alapítványt is, mivel feladatainak fenntartása nem indokolt, és az állami támogatáson kívül egyéb bevétele gyakorlatilag nincs.