Tervek vannak
Azzal kapcsolatban, hogy mely légitársaság gépei közlekednek majd az útvonalon, elmondta, hogy több céggel is tárgyalnak. Nemcsak londoni, hanem egyéb desztinációk is napirenden vannak, ám ezek az elképzelések még nem kellően kiforrottak.
Sármelléken már egész évben, minden napszakban képesek a járatok fogadására, de a jövő évi - említett - járatindításig szeretnék felépíteni a terminált. Emellett az állandó határátkelés lehetőségét is biztosítani akarják.
A fapados légitársaság megjelenésével párhuzamosan öt menetrend szerinti járat indítását is tervezik, s például Koppenhágába, Berlinbe, esetleg Frankfurtba, Lipcsébe és Friedrichshafenbe is indulnának repülők Sármellékről. Elképzelhető, hogy ezek közül több városba - vagy esetleg Münchenbe - a Malév indítana gépeket. Németh Krisztina, a Malév kommunikációs igazgatója megerősítette, hogy végeznek piackutatásokat a sármelléki járatokkal kapcsolatban.
A Balaton-közeli légikikötő idén "csupán" körülbelül 15 százalékkal tudta növelni forgalmát, mivel a fejlesztések miatt a nyári szezonban két hónapig zárva kellett tartani. Ilyen beruházás jövőre azonban már nem gátolja a terveket.
A London-Budapest légiforgalom az utóbbi években dinamikusan növekedett. Két éve még csak 3 menetrendszerű és 11 charterjárat volt, tavaly és idén már 12-12 charter, emellett tavaly 5, idén 6 menetrendszerű járat. Az utasok száma a 2003-as 373 ezer főről idén október végéig 773 ezerre, vagyis több mint kétszeresére emelkedett.