Átvennék a buszgyártást az olaszoktól
A gyárbezárást Széles sem cáfolta a Népszabadságnak, de kijelentette: maximális készséget mutatnak arra, hogy bármikor átvegyék a székesfehérvári buszgyártást az olaszoktól. Az IkarusBus többségi, 77 százalékos tulajdonosa az Iveco-Renault cége, az IrisBus, míg egyharmadnyi kisebbségi részesedés van a Széles nevével fémjelzett Ikarus Rt. kezében.
Széles Gábor a napilapnak úgy nyilatkozoztt: a gyártás átvételéről előrehaladottak a tárgyalásaik, és úgy véli, rövidesen felgyorsulnak a megbeszélések. Nem tartotta azt sem kizártnak, hogy szeptemberben létrejöjjön a megállapodás. Sőt, kedden az egyik kereskedelmi televízió esti hírműsorában úgy fogalmazott: szóban már meg is egyeztek az olasz tulajdonossal.
Kazah és orosz vevők?
Az üzletember bízik abban, hogy Székesfehérváron folytatható a buszgyártás, mert már most is sorozatos érdeklődéseket kapnak a hagyományos Ikarus-piacokról. Ezért is foglalkozik már egy ideje azzal, hogy az egykori Jugoszlávia buszgyárát, a belgrádi Ikarbust megvásárolja. Erről azért kezdett tárgyalásokat, mert a székesfehérvári üzem visszavásárlási folyamata nagyon lassan halad, a buszok iránt viszont nagy érdeklődés van főleg az orosz és a kazah piacon.
Az Ikraus Rt. elnöke kijelentette, ha sikerül visszavásárolni a fehérvári gyárat, ahogy érkeznek a buszrendelések, úgy veszik vissza az embereket az üzembe. A korábbi bejelentés szerint az olaszok a buszgyártást a mátyásföldi Egyedi Buszgyárra koncentrálnák. A Népszabadság értesülései szerint szó van arról is, hogy ennek az üzemnek a visszavásárlására egyéves opciót kap az Ikarus Rt.