Eltüntetik a fekete sarkokat

2007.08.08. 14:20
A végéhez közeledik a Lurdy Ház megújításának elsõ szakasza: a Real Élelmiszer után üzletet nyit augusztusban az Euronics és az Office Depot is, valamint háromezer négyzetméternyi irodahelyiségre kötött szerzõdést a világ egyik legjelentõsebb pénzügyi befektetõje a Morgan Stanley.

A Lurdy-csoport élére 2006 végén új menedzsment került. Akkor még csak 75 százalékos volt a pláza kihasználtsági mutatója, ezen kellett javítani. A bevásárlóközpont negyedikként épült meg a budapesti plázák sorában. Akkor még kisebb vásárlóerõvel rendelkezõk laktak ott, a IX. kerület megújulása után ez jelentõsen megváltozott.

Trükkös csábítás

A mágnesbérlõ olyan üzleti partner, aki ismert márkát, brandet képvisel, és vállalja annak kockázatát, hogy elsõk között nyit üzletet egy új, még be nem járatott bevásárlóközpontban, de mégis képes tömegeket vonzani saját nevével. Az ilyen bérlõk meggyõzése a plázák értékesítési gyakorlatának egyik legfontosabb része. Másrészt azonban a húzó márkát forgalmazó bérlõ csak akkor jön, ha már van hírnévvel rendelkezõ boltja az üzletháznak.

A Lurdy vezetõi ezt úgy oldották fel, hogy mindig együttes ajánlatot tettek az élelmiszer, a szórakoztató elektronika és a ruházati értékesítés ágazatban mozgó neves cégeknek.

Hadüzenet a kisboltoknak

Idõközben jelentõs átalakítások is voltak a Lurdyban. A vásárlók igényeit kutató felmérések szerint egyre inkább a jól áttekinthetõ, tágas eladótereket szeretik. Az új trendek szerint az úgynevezett fekete sarkoknak, vagyis az eldugott butikoknak lejárt az idejük. Ahol nem lehet eltüntetni ezeket, ott ki kell találni valamit, ami miatt célzottan is odamennek a látogatók, vagyis nem az elõttük elsétáló közönségbl akar megélni. A Lurdyban a 40-50 négyzetméteres üzlethelyiségeket 200-400 méteres terekké egyesítették.

A potenciális bérlõk csoportjának elemzésekor figyelembe vették azt is, hogy melyek a magyarországi és ezen belül a fõvárosi expanziós törekvéseket tervezõ vállalatok. Így jött létre megállapodás a Lurdy és az Euronics között. Az eddig döntõen vidéken jelen lévõ háztartási és szórakoztató elektronikai cikkeket forgalmazó cég elsõ budapesti üzleteinek egyikét nyitja meg a plázában. Szintén augusztusban nyit az Office Depot.

A pláza vezérigazgatója szerint van még néhány aláírás elõtt álló szerzõdés más bérlõkkel, így év végére a telítettség megközelítheti a száz százalékot.