További Magyar cikkek
Az alagutak építési koncepcióját újra kell gondolni: bár most csak az úgynevezett ideiglenes biztosítás omlott össze, a történtek egyértelműen megkérdőjelezi a tervezést és a technológiát is - jelentette ki Posta Péter. Az építészmérnök-tervező annak idején - mint felidézte - éppen azért távozott a gazdasági minisztériumból, mert - részben a térség talajösszetétele miatt - nem értett egyet az alagutak építésének tervével.
"Nem tudom, miért omlott össze az alagút. De ismerem a talajösszetételt, s azt mondtam, és mondom ma is, hogy a szóban forgó hét kilométeres szakaszt más nyomvonalon, ötszáz méterrel lejjebb kell megépíteni alagutas megoldás nélkül, azaz bevágással és völgyhidakkal" - hangsúlyozta Posta Zoltán.
Szétlopják az M6-ost
Elképesztő mértékű pazarlás folyik az M6-os autópálya Szekszárd-Bóly szakaszának építésénél - derül ki a Portfolio.hu helyszíni körképéből. A kialakult feketepiacon 9-10 ezer forintért vásárolhatjuk a beton köbméterét, több száz liter gázolajhoz juthatunk 220 forintos egységáron, de többek szerint az építkezésről igazából mindent be lehet szerezni, ami mozdítható.
A szakértő véleménye szerint a jelenlegi technológiával nem szabad folytatni az építkezést. Az építészmérnök szerint nulláról kell kezdeni a munkát, beleértve az új tervezést, az új fúrásokat és az új technológiát. Ez akár öt-hat hónap leállást is jelenthet - jelezte. "Ami csütörtökre virradóan történt, az komoly intő jel a jelenlegi technológiával történő munkálatok leállítására. A 2010-es átadási határidő megtartása nem minden, semmi nem éri meg, hogy a gyorsaság emberéletekbe kerüljön!" - jegyezte meg Posta Zoltán.
A M6-os autópálya Bátaszék térségében épülő leghosszabb - 1330 méter hosszú - alagútjának keleti és a nyugati járata csütörtök hajnalban több mint száz méter hosszúságban és negyven méter szélességben omlott be. A szakemberek szerint az omlást az esőzés okozta, mert az alagút feletti löszös, agyagos talaj megszívta magát a vízzel, és beroskadt. A súlytól az ideiglenes védelmet biztosító betonhéj száz méteren összeomlott.
Rakita András, a koncessziós feladatokat is ellátó Mecsek Construction Group cég főmérnöke csütörtökön azt nyilatkozta az MTI-nek, hogy a munkálatokat mind a négy alagútban leállították, az ügyben vizsgálat kezdődik. Kapás Szabolcs, az M6-M60 sajtóiroda munkatársa az azt mondta, megkezdődtek a vizsgálatok, de a fejleményekről még nem tudnak beszámolni. Kérdésre válaszolva annyit azért megemlített: "lehet, hogy technológiaváltásra kerül sor".