Megint újabb pályázat
A privatizációs szervezet, az iparág piaci környezetének újbóli vizsgálata után hamarosan, új pályázatot ír ki a légitársaság értékesítésére.
A magánosításra azért most került volna sor, mert a 2001-es sikertelen privatizációs kísérlet óta a Malév is javított eredményein és a külső gazdasági környezet is kedvezőbb - mondta korábban a légitársaság szóvivője.
Nemzeti jelleg
Az ÁPV Rt. 2004. szeptember hetedikén tette közzé a Malév 99,95 százalékos részvénycsomagjának eladásáról szóló pályázati felhívását. A jelentkezőknek a vételáron kívül tőkeemelésre is kötelezettséget kellett vállalniuk. A feltételek szerint a tőkeemelés első részét készpénzben, a részvényekre vonatkozó adásvételi szerződés hatálybalépésétől számított harminc napon belül kellett volna teljesíteni.
További feltétel volt, hogy az ajánlattevő biztosítékokkal alátámasztva mutassa be a Malév hitelállományáért való helytállás módját, továbbá a "nemzeti légitársaság" státusra vonatkozó elképzelését. A privatizációs törvény előírása alapján a Malév többségi részesedését olyan befektető szerezheti meg, aki a munkavállalók foglalkoztatására, illetve munkakörülményeik javítására megfelelő biztosítékokkal alátámasztott szerződéses kötelezettséget vállal.
Négy nem komoly érdeklődő
Négy társaság vásárolta meg a tenderdokumentumot. Az Euroinvest képviselője elismerte, hogy érdeklődtek a nemzeti légitársaság iránt, de a Malév helyzetének megismerése után az Euroinvestnek nem volt vállalható a pályázaton történő megjelenés.
Hírbe hozták még vevőként az izlandi Iceland Airt és a kínai Hainant is. Sokáig úgy tűnt a kínai cég fogja megvenni a Malévot, de a cég jelezte, hogy mégsem indul a tenderen. Az október huszadikai határidőig egy ajánlat érkezett a Malév Rt. privatizációs pályázatára.