További Magyar cikkek
A vasúttársaság közleményéből kiderül, hogy a cégnek kételyei vannak mind a döntés jogszerűségének megalapozottságával, mind az indulók közötti esélyegyenlőség további biztosíthatóságával kapcsolatban. Emellett a MÁV szerint a határozat jogszabályba ütközik abban a tekintetben is, hogy előírta a Bombardier ajánlatának pontosítását, holott a közbeszerzési törvény ezt nem teszi lehetővé. Továbbá azt is kifogásolja, hogy bár a döntőbizottság is kimondja, hogy nem valósítható meg jogszerűen a Bombardier ajánlatának értékelése, érvénytelennek minősítését mégis jogszerűtlennek ítélte.
A bírósági kereset benyújtásának nincs halasztó hatálya a határozatra, ezért a társaság a Közbeszerzések Tanácsához fordul. A korábban győztesnek kihirdetett svájci Stadler közleményében jelezte, hogy felháborítónak és a jog egyértelmű elferdítésének találja a határozatot. A cég szerint a döntés jogtalanul előnyben részesíti a Bombardier-t, annak ellenére, hogy az megsértette a pályázati kiírás feltételeit. A Bombardier most a Stadler árainak ismeretében ajánlatát úgy állíthatja össze, hogy pontok tekintetében megelőzze a Stadlert. A svájciak ezért igénybe kívánnak venni minden lehetséges magyar és európai jogorvoslati eszközt és megvizsgálják a döntéshozó szervek elleni kártérítési per lehetőségét is.
A Közbeszerzési Döntőbizottság hétfőn semmisítette meg a mintegy 100 milliárd forint értékű motorvonattender június 1-jén kihirdetett eredményét. A szervezet szerint a vasúttársaság megsértette a közbeszerzési törvényt, amikor arra hivatkozva nyilvánította érvénytelennek a Bombardier pályázatát, hogy annak a vonatok karbantartására és tisztítására adott árajánlata kirívóan alacsony. (A MÁV álláspontja szerint a Bombardier ajánlata nem felelt meg az ajánlati felhívásban és a dokumentációban korábban meghatározott feltételeknek, mivel a karbantartás/tisztítás költségére adott árajánlat nem fedi le az elvárt műszaki tartalmat.)
A döntőbizottság határozata szerint a MÁV-nak újra ki kell értékelnie a két társaság ajánlatát, amelyen a cégek már nem változtathatnak. A Bombardier-nek azonban a karbantartási-szolgáltatási díjra meghatározott összeget úgy kell megbontania a három altétel között, hogy azok megfeleljenek a műszaki ajánlat tartalmának.