További Magyar cikkek
Tehermentesítés sok homályos részlettel
- A légitársaságokat csütörtökön tájékoztatta a repülőtér arról, hogy a 2B tehermentesítésére milyen lépést tervez. Az ötlet ugyan jó, hiszen a 2A kihasználtsága lényegesen alacsonyabb, a megvalósítás azonban számos kérdést vett fel - mondta az Indexnek a légitársaságok szövetségének két elnöke, Lichtenberger Tamás és Pető György. Utóbbi szerint nehéz véletlennek tekinteni, hogy a Budapest Airport alig néhány nappal a szövetség levele után jelenti be a lépést. Az elnökök szerint egyelőre számos részlet tisztázatlan, de legalább "elkezdődött valami". A kérdések között szerepel egyebek között, mely társaságok, pontosan mikortól, csak az induló vagy érkező forgalmukkal is költöznek-e. Egyelőre nincs válasz arra sem, van-e lehetősége egy társaságnak visszautasítani a költözési ajánlatot, vagy e kérdésben egyszerűen a BA Rt. döntését kell elfogadnia. Ehhez képest már-már aprónak tűnő részletekből sincs hiány: a 2/A jelenleg a Malév színeiben pompázik, ez pedig az imidzsükre nagyon is adó társaságoknak aligha felel meg.
A Budapestről üzemelő légitársaságok negyede - köztük várhatóan a cseh, a lengyel és az olasz - a ferihegyi repülőtér 2A termináljáról indul majd. Az eddig kizárólag a magyar légitársaság által használt 2A terminálról történik ezután az átirányított légitársaságok check-in-je, induló útlevél-, utasbiztonsági-, és poggyászellenőrzése is - áll a BA lapunkhoz eljuttatott közleményében. "Az idei nyári forgalmat a repülőtér 2A és 2B terminálja együttesen képes kezelni, ehhez azonban forgalom-átszervezést kell végrehajtanunk" - írja a társaság, hozzátéve, hogy új expressz check-in pultokat is üzembe állít. Emellett több repülőgépet tud majd kiszolgálni Ferihegy azáltal, hogy a 2-es terminál előtt két új repülőgép-állóhelyet is kialakít a Budapest Airport. Növekedni fog a terminál áteresztő képessége is, miután a távolabbi helyek elérésére új buszos induló kaput nyit meg a társaság. Az eddig 1200 utas helyett 1400 utas biztonsági ellenőrzésére lesz mód egy óra alatt, s közel a duplájára emelkedve, 1400-ra nő az óránkénti útlevél-ellenőrzések száma is.
Még nem tudják az érintetettek
Bár a BA a légitársaságoknak rendezett csütörtöki bemutatón még nem tudta megmondani, kiknek kell költöznie, azóta már megkezdődtek a tárgyalások a közleményben említett társaságokkal - mondták érdeklődésünkre az rt-nél. A LOT ferihegyi állomásvezetője, Hasznos András az Indexnek ugyanakkor azt mondta: egyelőre semmilyen hivatalos megkeresés, értesítés nem érkezett, csak hallomásból tudja, hogy társasága is érintett lehet. Mint mondta költözés számos kényelmetlenséget vet fel: a meghirdetett menetrendekben nem tudják feltüntetni a változást, így az utasaik egy része többször is vándorolhat a két terminál között. Nem tudják ugyanis, hogy irodájuk maradna-e a 2B-n, ha igen, akkor az utasnak bármilyen, a bejelentkezés során a jegy érvényességével, poggyásztúlsúllyal vagy egyébbel kapcsolatos probléma esetén újra a 2A-ra kell visszamennie. Hasznos András szerint ők maradni szeretnének, mert ha plusz kényelmetlenségek mértékét - akár csak azt, hogy a bejelentkezés után belül az utasoknak vissza kell térnie a 2B-re - lehet ugyan vitatni, de tényét nem.