További Magyar cikkek
A társaságok külön és a szövetség is többször szóvá tette már, hogy a ferihegyi repülőtéren kialakult helyzet elfogadhatatlan a légitársaságok számára, az utasokat számos kellemetlenség éri az állandó zsúfoltság miatt, és mivel reptér infrastruktúrája nem képes kezelni az elmúlt két évben 60 százalékkal emelkedett forgalmat, rendszeresek a késések is.
A légitársaságok fizetnek
Szerda délelőtt a 2/B-n, fotó: Lufthansa
A budapesti torlódás okozta késések miatt kifizetett kártérítések a BA Rt-re terhelése érdekében indulhatnak például perek a - vázolta az Index kérdésére az eddig felmerült lehetőségeket Lichtenberger Tamás. Elképzelhető azonban kereset akár a jóhírnév rontása miatt is, hiszen az utasok jellemzően nem tudják, mi okozta ténylegesen a késést, csak az adott légitársaságot hibáztatják. A jogászok ugyanakkor vizsgálják annak lehetőségét is, hogy támadhatóak-e jogi úton a BA Rt. által szabott, a légitársaságok szerint irreálisan magas budapesti reptéri díjak.
Költözés aggályokkal
Az AOC egyelőre nem kapott választ azon levelére, melyben az utasilletékek azonnali, ötven százalékos csökkentését kérték a BA-tól - mondta Lichtenberger, hozzátéve, hogy június elsejéig vártak volna választ. Az AOC péntekre tervezett ülésén így a társaságok képviselői már a lehetséges jogi lépések eddigi vizsgálatának eredményéről is tárgyalnak.
A BA a 2B terminál túlterheltsége miatt már bejelentette: néhány társaságot (köztük a kisebb forgalmat bonyolító CSA-t és a LOT-ot) átköltöztetik az eddig csak a MALÉV által használt 2A-ra. Az AOC szerint azonban egyelőre számos részletkérdés továbbra sem tisztázott ezzel kapcsolatban, egyebek között nem látják, hogy az érintett (például a jegyüket korábban megváltó) utasok tájékoztatására milyen lépéseket tesz a repülőtér. Ugyanakkor egyelőre az sem egyértelmű, mennyiben csökkenti a június 20-tól esedékes költözés a 2B forgalmát, egyelőre ugyanis semmilyen hivatalos tájékoztatást nem kaptak arról, pontosan mely és hány járattal bíró társaságok költöznek.