Késéssel, de van
Az eladók állítása szerint ennek oka, hogy a vezetőségtől olyan utasítás érkezett, fel kell tölteni a polcokat mindenáron. Így fordulhatott elő, hogy olyan termékek is kikerültek, melyekből csak mintadarab volt.
Valóban vannak olyan termékek a polcokon, melyekből csak mintadarab van az áruházban - ismerte el az Indexnek a Saturn vezetője is. Mauer Andor szerint teljesen normális, ha a mintadarabokból csak egy van egy ilyen nagy áruház megnyitásakor. A Saturnban 15 ezer termék közül lehet választani, és nyitáskor - főleg év vége felé a karácsony előtti időszakban -, hosszabb időbe telik feltölteni a polcokat. A meghirdetett akciós termékekkel nem ez a helyzet, Mauer az Indexnek elmondta, ezekből nem néhány darabot hirdettek meg kedvező áron, minden árucikkből rendelkeznek a háromnapos nyitási akcióra elegendő készlettel.
A raktárba egyébként folyamatosan érkeznek a termékek, így a vásárlók - ha némi késéssel is - megkaphatják a kinézett árut. Persze a mintadarabot is elvihetik, ha nem zavarja őket, hogy már napok óta a polcon van - tette hozzá Mauer Andor.
Nem baj, ha
Felmerült a kérdés, hogy nem sérülnek-e a fogyasztók jogai azzal, hogy a reklámokkal beharangozott áruház megnyitása után nem kapható minden kiállított és beárazott termék. Az Index megkereste az ügyben a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőséget. Kathy Attila szóvivő kérdésükre elmondta, ez nem vet fel fogyasztóvédelmi problémákat, ezért ők nem illetékesek az ügyben.
A Gazdasági Versenyhivatalnál azt a választ kaptuk, hogy nem feltétlenül probléma ez a gyakorlat. Ha az áru nem áll azonnal a vásárló rendelkezésére, de megrendelésre megvásárolható ésszerű határidőn belül, a meghirdetettel azonos áron, akkor a versenyhivatal nem szokott jogsértést vélelmezni. Erről persze megfelelően tájékoztatni kell a vevőket. A versenyhivatal fogyasztói irodája általában azt is vizsgálja, hogy mennyi ideig tart ez a gyakorlat, illetve milyen mértékben sérül a közérdek.