Értékben hat, mennyiségben egy százalékkal bõvült a sörpiac, egyik évrõl a másikra. Egy liter alkoholos sör fogyasztói átlagára idén májusban 286 forint volt; alacsonyabb, mint a megelõzõ hónapokban. De a tavaly májusihoz képest a 2008 májusi átlagár hét százalékkal magasabb – tárta fel a Nielsen piackutató vállalat kiskereskedelmi indexe.
A dobozos sör egyre népszerûbb, annak ellenére, hogy egy liter átlagosan tíz százalékkal drágább, mint az üveges. Az összes bolti eladásból a dobozos részaránya 57 százalékról 59-re emelkedett, értékben, míg az üveges kiszerelésé 40-rõl 37 százalékra csökkent.
A kiszerelés méretei szerint a forgalom 58 százalékát teszi ki a fél literes dobozos sör, míg második legnépszerûbb a fél literes üveges, 33 százalékkal. A 0,33 literes üvegesre már csak két százalék jut.
A kereskedelmi márkák részaránya a sör mennyiségi eladásaiból emelkedik: a tavaly májusi 24-rõl, idén májusban 25 százalékra változott.