A Spar átveszi a magyarországi Plus üzleteket

2008.03.10. 11:39
A Spar átveszi a Tengemann csoporttól a Plus üzleteket. A 174 boltot egy-két éven belül alakíták át Sparrá. A két cég együttes piaci aránya 13 százalék lesz.

A Spar Magyarország Kft. átveszi a német Tengelmann vállalatcsoporttól 174 magyarországi Plus üzletét. A versenyjogi jóváhagyást követően a Spar Magyarországon több mint 378 üzlettel fog rendelkezni. A Spar átveszi a Plus mind a 2300 magyarországi dolgozóját is. A felek a vételár tekintetében titoktartásban állapodtak meg.

Együtt nagyobbak

A Spar Magyarország Kft., a Spar Ausztria csoport egyik tagvállalata, ezzel az átvétellel következetesen folytatja az utóbbi évek expanziós tevékenységét. A Spar Magyarország Kft. erős saját expanziója mellett már 2003-ban átvett 22 Kaiser's üzletet a Tengelmann-tól. A Tengelmann az OBI barkácsáruházak tulajdonosaként továbbra is jelen marad a magyarországi kiskereskedelemben.

2007. év végén a 204 Spar- és Interspar üzlet volt Magyarországon, a cég 1,1 milliárd euró összegű bruttó forgalmat realizált. Ezzel a második legnagyobb kereskedelmi vállalat Magyarországon. A Plus Magyarországon 402 millió euró összegű forgalmat bonyolított. A két cég együttes piaci részaránya mintegy 13 százaléknak felel meg.

A Spar és Kaiser's szupermarketek, az Interspar hipermarketek és a City Spar szupermarketek összes eladóterének nagysága 2007 végén 258 688 négyzetméter volt.

Átalakulnak

A 174 Plus üzletet a következő egy-két éven belül átalakítják. Az üzeteket a Sparokhoz hasonlóan alakítják át, a terkékínálat is hasnoló lesz majd. A Plus azonban diszkont átuházlánc volt, túlslyban voltak az olcsó, saját márkás termékek. A Sparban is sok a saját márkás termék, de a lánc nem ugyanazt a vevőkört célozza meg.

A Spar jelenléte a magyar piacon ezzel még hangsúlyosabbá válik – jelentette ki Feiner Péter, a Spar Magyarország Kft. elnöke. Guntram Drexel, az ASPIAG (Austria SPAR International-AG) elnöke szerint a magyarországi Plus üzletek kiválóan illenek az egész régiót érintő expanziós stratégiájukba.

Külföldi terjesztkedési stratégiája részének nevezte a Tengelmann a magyarországi Plusok eladását. Az összes lehetőséget megvizsgálták, mielőtt úgy döntöttek volna, hogy eladják az üzleteket a Sparnak, a cég egyik vezetője, Karl-Erivan Haub W. szerint a boltok és a munkatársak is jü kezekbe kerülnek.

A Plus

A Plus 1992 augusztusában nyitotta meg első üzletét Magyarországon, Tatabányán. A cél akkor az volt, hogy minden tízezer lakos feletti településen jelen legyenek. Az üzletek megjelenését és területi elhelyezkedését a kezdeti időkben nagyban befolyásolta a privatizáció, mert a cég a már meglévő boltokat vásárolta meg. Jelenleg Budapesten és további 96 városban vannak jeen, összesen 174 üzlettel. A kisebb eladótérrel rendelkező üzleteink közel 2000, míg a nagyobbak 2200 terméket árusítanak. A Spar több mint 30 000 termékből álló termékválasztékot kínál vásárlóinak. Az árukínálat jelentős részét magyar termékek teszik ki, valamint megtalálhatóak a nemzetközi márkatermékek is.

Az első Plus üzlet Németországban nyílt meg 1972-ben, Duisburgban, Kelet-Európában 1992 óta terjeszkedik. Nem mindenhol Plus márkanéven van jelen, Ausztriában például Zielpunkt a hálózat neve. Ezen kívül ott vannak még Lengyelországban, Portugáliában. A Tengelmann egy hete jelentette be, hogy Csehországban is eladja Plus üzleteit, ott a Rewe csoport vette meg a hálózatot.