A Kempinski pr-munkatársa, Dudás Ildikó az Indexnek elmondta: a listát a magazin olvasóinak szavazatai, véleményei alapján állítják össze minden évben. A húszezer válaszadó mindegyike tapasztalt és tehetős világutazó. A szállodák értékelésénél szempont volt a szobák minosége, a kiszolgálás, az éttermi ajánlatok, a szálloda fekvése és szolgáltatásai.
A Kempinski egy ízben, 2002-ben már szerepelt a listán, a bekerülésért azonban minden évben meg kell küzdeni. A beválogatás fokozza a szálloda iránti érdeklődést, így arra számítanak, hogy az idén a listánnak köszönhetően is emelkedik majd forgalmuk. Trembácz Éva, a Marriott pr-managere szerint ugyanakkor nem csak a szállodák, hanem a Budapest mint város iránti érdeklődést is fokozhatja az elismerés.
A visegrádi országok összesen négy szállodával képviseltetik magukat listán: a két budapesti hotel mellett a prágai Four Seasons és a varsói Meridien kapott még helyett, szlovák szálloda még nem szerepelt a listán. A kettős magyar szereplés is így külön sikerként értékelhető, igaz, a maximális százból mindkét régióbeli rivális több pontot kapott, mint a hazai szállodák: a prágai hotel 88,3, a varsói 89,4 pontot kapott, míg a magyar Marriott 78,1 a Kempinski 77,5 ponttal szerepel a listán. A legtöbb listázott hotel Angliában és Franciaországban található, egyedült Londonból 13 szállodást soroltak a legjobbak közé. Ehhez képest számos gazdag európai országból egyetlen hotel sem kapott minősítést, így a Condé Nast Traveler-t hiába is böngészi, aki például Hollandiában, Norvégiában vagy Finnországban keres szállást.