A Gazdasági Versenyhivatal fellépése arra kényszerítette a Tesco Global Áruházak Zr.-t, hogy ezentúl minden évben pályázaton válassza ki a polcszerviz-szolgáltatást végző vállalkozásokat – tájékoztatta a GVH az Indexet.
A választásnál a kiskereskedelmi láncnak kiemelten figyelembe kell vennie a beszállítók számára alkalmazandó legmagasabb árat is. Mivel a Tesco vállalásai összhangban voltak a versenytörvénnyel, a GVH jogsértés megállapítása nélkül lezárta a piaci erővel való visszaélés miatt indított eljárását.
A GVH szerint eljárásának köszönhetően rendeződhet az egyik legnagyobb hazai kereskedelmi lánc és annak beszállítói közötti vita. A versenyhatóság amiatt indított eljárást, mert a Tesco 2005. augusztus 15-én jelentős mértékben megváltoztatta polcszervizrendszerét.
A megrendelők addig 40-50 árufeltöltéssel, a polcok rendben tartásával, árellenőrzéssel foglalkozó vállalkozás közül választhattak. A változás után a háromezer négyzetméteresnél nagyobb áruházakban csak hat meghívásos pályázaton kiválasztott ügynökség közül válogathattak a beszállítók.
Korábban olyan sajtóhírek is megjelentek, hogy a Tescót akár egymilliárd forintra is megbüntethetik emiatt.