Hogyan reklámozzunk gazdákat?

aipes
tegnap, 19:36 Módosítva: 2020.10.28 10:54
3

A magyar férfiember archetípusa a gazda. Ezt történetesen nem én mondtam, hanem Orbán Viktor. Nincs is ebben semmi különös, szokott ő mondani mindenféléket, sőt, a miniszterelnök úr egyenesen nyelvújít mostanában, de ez más.

Tovább

A szex jó, csak senki nem beszél róla

aipes
október 24., 20:15 Módosítva: 2020.10.25 11:42
10

Miközben a reklám nyíltan felvállalja a politikailag totálisan inkorrekt sztereotípiák további erősítését – lásd a nők mosnak, vasalnak, terítenek, lakberendeznek, gyereknevelésbe belerokkannak, gombot varrnak, mindig szépek és szolgálatkészek, a férfiak pedig autót vezetnek, tévét vásárolnak, fiúgyermekükkel (a trónörökössel) meccsre járnak, söröznek, leuralnak, megmondanak, és még folytathatnám –, szóval eközben a reklám valós, egyszerű és egyértelmű, teljes konszenzussal övezett jelenségeket egyszerűen elhallgat.

Tovább

Ilyen, amikor börtönviselt celebek reklámoznak

aipes
október 15., 18:07 Módosítva: 2020.10.16 11:10
10

A jó reklámnak tökmindegy, hogy kicsi a baj, vagy nagy, ha azt akarja, hogy a célcsoport megjegyezzen valamit, vagy akár örökre a fejébe vésse az úgynevezett üzenetet, bármi is legyen az. A Reklám elemi első osztályában megtanultuk, hogy a gyakoriság ereje és az impulzív látvány lesz az, ami kellő hatást gyakorol a leendő fogyasztókra, nem a jelentékenység vagy jelentéktelenség.

Mit tegyünk viszont akkor, ha kevés az idő a gyakorisághoz, vagy kevés a pénz?

(Itt ismételten fel kell hívjuk a Tisztelt Olvasó figyelmét, hogy készül már a szakma még újabb etikai kódexe, csak még nincs kész, de kész lesz, és akkor abban ezek után már le lesz írva feketén-fehéren, hogy soha ne vetemedjünk arra, hogy két börtönviselt bűnözővel csináljunk reklámot a helyes burgonyasütés fortélyait bemutató tévésónknak. Az ilyesmi legyen kizárt.)

Tovább

Svejk Indiában

aipes
október 10., 14:37 Módosítva: 2020.10.10 18:35
0
A globalizáció egyik csúcsterméke, a reklámfilm olyan univerzális dolog, amely kontinenstől vagy nyelvtől függetlenül képes hatással lenni nézőjére, valamint a megjelenített termék vagy szolgáltatás termékelőnyeinek elismerésére – ezáltal tárgyak megszerzésére ösztönzi nézők millióit.

Ezt viszonylag egyszerű képlet alapján teszi: felvet egy általános problémát, felnagyítja azt – esetleg tizenkilencre lapot húzva még egy elkeseredett háziasszonyt is bemutat –, majd végül felszabadult kacajjal megoldja a bajokat, csomagolásfotó, szlogen.

A gondok akkor kezdődnek, amikor már mindenki tudja és kicsit unja is, hogy a probléma általában az, hogy az angol pázsiton frizbiző nagyit reumán lövi nyíllal egy fán ülő kisangyal, beszalad az ágybankapucsínózásba egy vidám spániel, az egyetemisták minden körülmények között hátraszaltóznak egyet a korlátlan adatforgalmazás előtt, az elmaradhatatlan apuka pedig állandóan bebrunyál, ezért az összes villanyt felgyújtja éjjel; nem csoda hát, ha a mutter kérdezősködik.

A jó reklám azonban ezeket a köröket túléli, és új ötletekkel új vevőket keres.

Tovább