Bár az orosz felek nem erősítették meg, de ezúttal - szemben múlt heti nyilatkozataikkal - nem is tagadták az információt. Gyeripaszka októberig a Magna 20 százalékát is birtokolta, de a válság miatt megugrott adósságai törlesztése érdekében kénytelen volt megválni részvénycsomagjától.
Az Opel iránt öten érdeklődnek, szakértők szerint a kanadai-orosz ajánlat számíthat a legmelegebb fogadtatásra, mivel győztes-győztes szituációt sejtet. A Magna megszerezne egy óriási biztos vásárlót alkatrészeire, a GAZ hozzájutna az áhított korszerű technológiához, az Opel előnyös helyzetbe kerülne az orosz és a volt szovjet köztársaságok óriási autópiacán, ezzel gyakorlatilag megjelenne Ázsiában s ezen keresztül eljuttathatná termékeit Indiába is - nyilatkozta a Bloombergnek Jürgen Reinholz regionális miniszter. Német lapértesülések szerint a Magna 19,1, a GAZ és a Szberbank együtt 31 százalékot kapna az Opelben, amelynek árát 5-7 milliárd euróra teszik.
A bejelentés meglepetést keltett Oroszországban, mivel a GAZ romokban hever. Április végén kért csődvédelmet nagy-britanniai egységének, az LDV kisteherautó-gyártónak és a gyenge kereslet miatt május 12-ig egy hétre leáll. Ezt követően négynapos munkahetet vezet be. A cég a Lenta.ru internetes portál szerint 40 milliárd rubel (1,2 milliárd dollár) adósságot görget maga előtt. Pozitív előjel viszont, hogy a GAZ a negyvenes-ötvenes években gyártott Pobedát egyes hírek szerint egy német autóról, az Opel Kapitënről koppintotta (más források szerint a háború alatt kapott amerikai Hudson volt az alap).