Csupán két tagállam szavazott a javaslat ellen: Németország a sajtótilalmat nehezményezte, míg Nagy-Britannia ennél is tovább akar menni: betiltaná a mozireklámot, a hirdetőtáblákat, posztereket és a ruhaneműk reklámcélra történő felhasználását, vagyis kötelezné a cigarettagyártókat, hogy ruhaneműt csak más márkanéven forgalmazhatnak. Ez azonban egyelőre nem nyerte el a többség támogatását.
Újabb szög a koporsóba
A tagállamok saját hatáskörükben természetesen már ma is hozhatnak ennél szigorúbb rendelkezéseket. David Byrne, az EU brüsszeli bizottságának egészségért felelős tagja elégedett a tilalommal, mert "ez ismét egy szög a dohánygyárak koporsójába". Szerinte már ez is hozzájárul ahhoz, hogy csökkenjen az EU-ban a dohányzással összefüggésbe hozott halálos megbetegedések évi félmillióra becsült száma.
Brüsszel a jövőben szigorúan a dohánykonszernek körmére néz, nem sértik-e meg a politikusok, pártok dotálását tiltó rendelkezést. Egyúttal tanulmányok készülnek arról, miként térhetnek át az EU déli országainak dohánytermelői más mezőgazdasági ágazatra; a dohány évi szubvenciója közel egymilliárd eurót tesz ki.