A Coca-Cola 2002 májusában jött ki a Vanilla Coke-kal, hatalmas sikerrel. A Beverage Digest kereskedelmi mutatója szerint több mint kilencvenmillió dobozzal adtak el azóta. A Coca-Cola ízesített üdítőitalát az amerikai háztartások huszonkilenc százaléka vette, ami a legerősebb évi kereskedelmi index a jelenlegi szénsavas üdítőitalok között.
Mi is részt akarunk a piacból
"A vaníliaíz komoly fejlesztés mindkét vállalat számára, és a Pepsinek megvannak a képességei arra, hogy megalapozza az új márkát - állítja Todd Stender gazdasági elemző. - A vaníliaízű Pepsinek megvan a helye a piacon, még akkor is, ha nem olyan jó, mint a Coca-Coláé." A Pepsi reklámkampánya a napokban kezdődik el az Egyesült Államokban. A vállalat szóvivője ugyanakkor nem árulta el, szerződtettek-e világsztárt az új márka népszerűsítésére.
"Piackutatásainkból kiderült, hogy a vásárlók a piacon meglévőnél könnyebb és finomabb vaníliaízű üdítőt szerettek volna. A vaníliaízt a mi módszerünkkel készítjük" - hangsúlyozta a Pepsi észak-amerikai részlegének szóvivője. Dave DeCecco szerint a vásárlók vaníliás Pepsit akarnak, és most megkapják. "Mi is részt akarunk a piacból."
Csökken az üdítőital piaca
Piaci elemzők szerint teljesen mindegy milyen hevességű csatára kerül sor a két régi rivális között, a Coca-Cola nem fog megizzadni. Az atlantai székhelyű társaság még mindig fölényesen vezeti az Egyesült Államok üdítőpiacát. A cég a hatvanhárommilliárd dolláros üdítőital-üzletben 0,6 százalékkal, 44,3 százalékra növelte részesedését. Közben a Pepsinek 0,2 százalékkal csökkent a része, így most 31,4 százalékos arányt foglal el a piacon.
Az is tény ugyanakkor, mutatnak rá elemzők, hogy az üdítőital piacának növekedése lelassult. Ellentétben az ásványvíz piacával, ami huszonhat százalékos növekedést mutat egy év alatt.