A szállodák és a szervezők bevétele 12 milliárd korona (483 millió euró) volt, ami majdnem tíz százaléka az ágazat 115 milliárd koronás teljes bevételének - állítja a cseh utazási irodák szövetsége. A kongresszusokra érkező vendégek a Csehországot felkereső összes turista nyolc-tíz százalékát adják.
A konferenciák résztvevőinek vendégül látása a cseh gazdaság egyik legnyereségesebb üzletága. Az ilyen céllal érkező turisták legkevesebb kétszer annyit költenek, mint a pihenésre, kikapcsolódásra érkezők. Az állami turisztikai hivatal, a CzechTourism becslései szerint naponta fejenként átlag 6000 koronát (58 734 forint) hagynak a szállodákban és a vendéglőkben, amelynek jelentős része persze nem saját zsebüket, hanem a kongresszust szervező intézmény vagy a támogatók büdzséjét terheli.
A tavalyi konferenciák nagyjából negyven százalékát Prágában tartották, ami 1415 eseményt és 302 ezer jelenlevőt jelent. A második helyen Dél-Morvaország áll, 593 kongresszussal és 132 ezer emberrel, míg a harmadikat a moráviai-sziléziai régió szerezte meg. A CzechTourism szerint a jövőben nagyobb szerep jut majd Brnónak, Ostravának, Karlovy Varynak, Pardubicének és más városoknak, amelyektől eddig Prága ismertsége és jó megközelíthetősége vonta el a kongresszusi turistákat.
Vélhetően nem tartja vissza őket, hogy vidéken kevesebb a négycsillagos szálloda, ugyanis a szakmai szervezeteknek általában ezek már drágák, ezért előnyben részesítik a háromcsillagos hoteleket. Fontos feltétel azonban, hogy a szállodák rendelkezzenek megfelelő konferenciateremmel és kisebb tárgyalókkal a meetingek lebonyolítására, illetve sport- és rekreációs létesítményekkel a munka utáni pihenéshez. Késlelteti ugyanakkor a Prágán kívüli térségek felzárkózását, hogy a fővároson kívül kevés a nemzetközi színvonalú repülőtér.