Az új gyárban állítanák össze az új Mercedes A és B osztályú modelleket, ezek várhatóan árban és méretben is versenyképesek lehetnek a helyi piacon is. A gyárral kapcsolatos végső döntés leghamarabb három hét múlva születhet meg a helyi hatóságok engedélyeinek függvényében. Korábban olyan híresztelések is szárnyra kaptak, hogy Kolozsváron lesz az üzem, de a legfrissebb hírek szerint Temesvár lehet a befutó – írja a Pénzcentrum.
A gyártó két hónappal ezelőtt mutatta be a Mercedes A-osztály legújabb modelljét, számos új technikai fejlesztést hajtottak végre az autón. A motorok üzemanyag felhasználását sikerült hatékonyabbá tenni, a benzines 5,8 litert, a dízel mindössze 4,5 litert fogyaszt 100 kilométeren. Az autó belsejét is felfrissítették, újabb anyagokat használtak fel, alumínium és faberakás is választható. Az új külsőről elmondható, hogy előnyére dolgozták át a lámpákat, a lökhárítót és a hűtőrácsot is.
A B-osztály is ráncfelvarrásra számíthat a következő évben, a fő irányvonal az A-osztályos fejlesztésekhez hasonló lesz majd. Még erőteljesebb és hatékonyabb motor, fiatalosabb külső, több belső választható extra szerepel az elsődleges tervek között. Mindkét modell új technológiával lesz felszerelve, mely segítségével csökkenthető a fogyasztás és a károsanyag kibocsátás.
A romániai gyáregység kialakításával nemcsak a helyi igényeket kívánja kielégíteni a Mercedes, hanem a jövőben a teljes európai keresletnek megfelelő volumenben gyártanák a két modellt. A Mercedes értékesítési vezetői szerint a jövőben egyre nagyobb szerepet kapnak az alacsonyabb fogyasztású, kisebb modellek, mert a cég igyekszik betartani az egyre szigorúbb uniós kibocsátási korlátozásokat. Ugyanakkor továbbra is fenntartják a luxusmodellek gyártását is.