Az szabályozás kérdése hangsúlyosabban az idén februárban merült fel, amikor egy Boeing 737-es lezuhant, és a szerencsétlenségben 148-an vesztették életüket. A kérdés azonban igazán augusztusban került előtérbe, miután előbb a görög Helios társaság gépe zuhant le Athén közelében (a tragédiának 121 áldozata volt), majd pár nappal később egy többségében európai utasokat szállító West Caribbean gép Venezuálában (152 halott). A szabályozást illetően abban a kezdetektől egyetértés volt, hogy -- ahogy az USA-ban már hosszabb ideje -- az interneten tegyék közzé a hivatalosan "nem biztonságos" társaságok listáját. Erre azok a légitársaságok kerülnének fel, melyeket valamely ország hatóságai elmarasztaltak valamilyen hiányosság miatt. A szabályozásnak több tagállam is elébe ment, előbb Nagy-Brittania, majd napokkal később Franciaország és Belgium is közzétette a kitiltott társaságok listáját, most azonban a miniszterek döntése alapján egységes szabályozást alakítanak ki, majd az ennek alapján kiszűrt társaságoket egységes honlapon teszik közzé.