Az évfordulón nem fogyasztanak
Az amerikai gazdasági szakértők szerint számos negatív következménye lesz szeptember 11-ének. Ennek egy része közvetlen gazdasági hatás: a légi közlekedés még a korábban vártnál is gyengébb lesz, emiatt számos légitársaság csökkentett helyárakkal (vagy ingyenesen) próbálja meg magához csábítani az utasokat. Hasonlóan gyenge időszakra számíthatnak az utazási cégek és a hotelek is.
A kereskedelmi cégek a szeptember 11-ei héten visszafogják hirdetéseiket, sok vállalat pedig bejelentette, hogy egyáltalán nem kíván reklámozni a szeptember 11-i televíziós megemlékezések szüneteiben.
A megemlékezés emellett számos, egyelőre nem igazán kiszámítható következménnyel járhat. A fogyasztás valószínűleg visszaesik majd: a legtöbb embernek nem sok kedve lesz aznap vásárolni, moziba vagy étterembe menni.
Amerikai tehetetlenség
Ethan Harris, a Lehman Brothers gazdasági elemzője személyes példával is szolgált: "Egészen biztos, hogy az évforduló környékén egyfajta idegesség, illetve tehetetlenség lesz majd úrrá az embereken. A feleségem már megkért, hogy aznap ne menjek dolgozni." Harris szerint azonban az emberek csak elhalasztják mindazt, amit ezen a napon nem tesznek meg. Az elemző ezt egy téli hóviharhoz hasonlította, ami után az emberek rögtön a bevásárlóközpontokba rohannak, hogy vásároljanak egy kicsit.
Csakúgy, mint tavaly ősszel, amikor szeptember 11-én követően 2 százalékkal esett a fogyasztás, azonban már októberben 6,2 százalékkal növekedett. Ez egy szokásos talpra állásnál nagyobb mértékű fellendülés, még ha ebben az eredményben szerepet játszott az amerikai termékek hazafias érzelemből történő vásárlása, illetve az újabb támadások miatt félelemből történt feltöltekezés is.
Mások szerint az évforduló segíthet abban, hogy az amerikaiak végre lezárhassák a múltjuknak ezt a szeletét.