Az első körben ötven egységet indít el Kaliforniában, Arizonában és Nevadában, majd 100 egységesre kívánja növelni hálózatát. A Tesco lépése nem érte váratlanul az elemzőket. A korábbi számítások szerint a briteknek jó esélyeik vannak a piacon, mert olyan célközönségre fokuszálnak, amelyet a nagy kereskedelmi mogulok kevésbé szolgálnak ki.
A Tesco megjelenése az Egyesült Államokban még nem okoz riadalmat a világ legnagyobb kereskedelmi lánca, a Wal-Mart köreiben, ám a brit lánc jó úton halad afelé, hogy befogja a második legnagyobb hálózatot, a francia Carrefourt és átvegye a forgalmi ranglistán a második helyet. Az elemzők szerint a Tescónak voltaképpen jót tett, hogy hazai piacán, Nagy-Britanniában az Asda felvásárlásával megjelent az amerikai vetélytárs, a Wal-Mart, ugyanis ennek hatására lépett ki a brit szupermarketlánc a kelet-európai piacokra.
Magyarországon indította el hipermarket-koncepcióját, amelyet aztán átültetett az Egyesült Királyságban működő hálózatába is. Többek között ezzel sikerült megőriznie piacvezető szerepét a szigetországban. A Tesco nemcsak otthon, hanem az összes "új" piacán sikeresen működik, kiváltképp a közép- és kelet-európai országokban.
Nagy kérdés azonban, hogy képes lesz-e igazodni az amerikai mentalitáshoz. Mindenesetre nem bízta az amerikai megjelenést az ottani beszállítókra, hanem vitte magával európai partnereit, amelyek fokról fokra jobb minőséget produkálnak. Erre példa a szigetországban már egy ideje, Kelet- és Közép-Európában pedig most megjelent Tesco Színes termékkör.