A kilenc éves Ida Fraende nagyon szeret Legóval játszani, ez nem ritka a skandináv országokban, de a világ többi részén nem mondható tipikusnak – írja a Reuters. Jorgen V. Knudstorp, a Lego vezére – aki hosszú évek veszteséges működése után újra nyereségessé tette a világhírű céget – pont ezen szeretne változtatni. Az Egyesült Államokra vetné ki a hálóját, ahol jelenleg a Mattel és a Hasbro az úr.
Mindig is próbálkoztunk a lányok felé nyitni, de úgy tűnik a fiúknak sokkal jobban bejön a játék – panaszkodott Jorgen V. Knudstorp. Az egyik lehetőség a lányok megnyerésére, hogy online próbálják elérni őket. Jövőre indítják a Lego Universe-t, mely a Second Life és a World of Warcraft világokhoz hasonló online játék lenne. Bár az online játékoknál is inkább az juthat eszünkbe, hogy a fiúkat vonzza, a nagy gyártók az utóbbi időben pont, hogy a lányoknak készítettek több tartalmat.
A Lego cég fajátékokkat indult, később tért át a műanyag kockákra. A legnagyobb kihívást most az elektronikus kütyük, mp3-ak, videójátékok térnyerése okozza. A hat éven felüli gyerekek egyre kevesebbet játszanak hagyományos játékokkal, ezért kell lépniük a gyártóknak. A hagyományos játékgyártók közül csak nagyon kevesen maradnak meg, a legtöbbjük el fog tűnni.
A Lego már most magáénak tudhat egy elég kiterjedt Star Wars univerzumot, a rajongók a hagyományos játékkal, de számítógépen, konzolokon is végigjátszhatják a filmeket. Ezek tipikusan gyerekeknek készített játékok, esetükben nem merül fel az elmúlt években sokat hangoztatott érv, hogy túl erőszakosak a videójátékok. A Legónál azonban ennél is továbblépnének, arra készülnek, hogy a felhasználók a neten megtervezik a karaktereket és kiegészítőket, majd feltöltik azokat a megfelelő helyre. Ezt a koncepciót néhány éve mutatták be Lego Factory néven, a feltöltött játékot a gyártó elkészíti és kiküldi a tervezőnek.
A Lego a hagyományos játékoknál is nyit a lányok felé. Új sorozatában, a Belville-ben egy királyi család a központi téma, hercegnőstül, lovastul, kiskutyástul – ez általában bejön a lányoknak. Régebben a kórházas szetben minden technikai dolog megvolt a helikoptertől kezdve a mentőautóig. De nem voltak például nővérek, női karakterek, betegek. Ez most megváltozik – ígéri Knudstorp.
A cégnél a tanácsadók és piackutatók mellett gyerekeket is megkérdeznek, hogy követni tudják a fiatalok egyre gyorsabban változó érdeklődését. A Lego magazin például 2,4 millió gyerekhez jut el, rendszeresen készítenek felméréseket a körükben.