Tarlós szerint peckeskednek a bringások a buszsávban
Tarlós István interjút adott a Hvg.hu-nak, amiben arra a kérdésre, hogy egyetért-e azzal, hogy a Városligetből kizárják az autókat, és a mellette létesített óriási parkolókat is megszüntetik, azt felelte, hogy bár őt inkább autópártinak tartják, ezzel a tervvel egyetért.
Ez a város egyik tüdeje és nevezetessége, amely nem arra való, hogy ott dugók keletkezzenek. Másfelől viszont egy közel kétmilliós város nem tehető komplett természetvédelmi övezetté, az arányosság elvéből indulok ki.
Tarlós enyhe túlzásba esik, hiszen Budapest nagyon messze van attól, hogy komplett természetvédelmi övezet legyen. Mint nemrégiben megírtuk, Bécs területének egyharmada természetvédelmi terület, miközben Budapesten épphogy meghaladja az 1 százalékot a „helyi jelentőséggel” védett területek összmérete.
A főpolgármesterrel még azelőtt készült az interjú, hogy pénteken nekiesett Vitézy Dávidnak, a BKK volt vezetőjének, de úgy tűnik, hosszabb ideje forrt benne a méreg. Mint a Hvg.hu-nak elmondta,
az nem megy, hogy mindenki a biciklisek ad hoc ötleteihez alkalmazkodjék. Egy kiterjedt belváros teljes autómentesítése sem szakmailag, sem méltányosság, sem józan paraszti ész szempontjából nem látszik számomra megérvelhetőnek. Az olyan, Bajcsy-Zsilinszky úti és Károly körúti megoldásokat pedig ugyancsak értelmetlennek tartom, amikor a kiépített bicikliút mellett két és fél méterre ráfestik a buszsávra a kerékpáros piktogramot. Miért épült akkor a kerékpárút? Mert a kerékpárosok többsége nem a bicikliutat használja, hanem ott peckeskedik a buszsávban.
A biciklis forgalom visszaszorításáról nyilvánosságra került főpolgármesteri utasításról azt mondja, hogy azt nem egyedül ő jegyzi, a kabinete, a vezetői értekezlet többségi döntéseiről van szó. Ugyanakkor szerinte nincsenek olyan megállapítások az anyagban, amelyekről a kerékpáros kemény mag felhívása beszél.
Szó sincs kerékpáros visszafejlesztésről. Felülvizsgálatról, biztonsági intézkedésekről gondolkodunk. Egyébként nem egészen értem, miért kézenfekvő bármilyen járművel egyirányú utcában visszafelé közlekedni.
A főpolgármester szerint nem igaz, hogy nem támogatja a kerékpározást, de egy nagyvárosban össze kell hangolni mindent, a tömegközlekedéstől a gyalogosokig. Szerinte életszerűtlen az az elvárás, hogy a kerékpározás legyen az egyetlen igazodási pont.
Tarlós a Hvg.hu-nak adott interjúban is beszól Vitézynek, mint mondja
a BKK korábbi vezetése a fiatalságra, mint megfellebbezhetetlen jogosítványra támaszkodva akart átugrani olyan lépcsőket, amiket Hollandiában, vagy más országokban fokozatosan vezettek be, és át akarta állítani gyorsan az egész várost egy szigorú kerékpáros mentalitásra, de ez nem arányos elképzelés. Én nem a kerékpározás ellen vagyok, de azért tartom infantilisnak a holland meg kínai mintákat előhozni, mert ott ennek a dolognak sok évtizedes hagyományai vannak, meg vannak az előfeltételek, kialakult a kultúra is.. Nem akarok személyeskedni, és nem fűződik érdekem hozzá, hogy bárkit okkal vagy ok nélkül bántsak. De vannak olyan, sajátos beállítottságú emberek, akikben talán valamiféle infantilis indulat is munkál, mivel nincs jogosítványuk, a fejlesztési területről elkerülnek egy múzeumba és onnan próbálják heccelni az embereket és a fejlesztéseket manipulálni.
Ha valahogy lemaradt volna a főpolgármester pénteki kirohanásáról, akkor most pótolja gyorsan:
Rovataink a Facebookon