Megmarad az Olof Palme sétány és további bringás fejlesztések lesznek a Ligetben

2016.06.01. 17:12
Ilyen lesz a kerékpárosbarát Városliget
Ilyen lesz a kerékpárosbarát Városliget
Fotó: Magyar Kerékpárosklub

A Városliget parktervét nagyjából egyöntetű lelkesedés fogadta, csak egy dologról feledkeztek meg a tervezők: az arra járó kerékpárosokról. A győztes terv ugyanis az eredeti, XIX. századi park szerkezetét modellezi le, amelyből hiányzott az ilyen irányú útvonal - igaz, azt a beruházók kezdetektől hangsúlyozták, hogy nem egyetlen terv alapján újítják majd meg a Ligetet.

A belengetett változás eléggé kiütötte a biztosítékot Kerékpárosklubnál, úgyhogy leültek tárgyalni a Városliget Zrt.-vel. Az eredmény egyelőre igen biztatónak tűnik.

Itt nem arra gondolok, hogy szerveztek egy Pedál.Liget.Piknik nevű eseményt, ahol a különböző szervezetek (többek közt a Kerékpárosklub) részvételével kerekasztaloznak, meg fesztiváloznak, mert ez önmagában egy sima PR-kampány is lehetne.

Ennél fontosabb, hogy leültek tárgyalni három oldalról: Városliget + Kerékpárosklub + a kicsit mindkettő csapathoz közel álló Vitézy Dávid (ex-BKK-vezér, a városligeti Közlekedési Múzeum igazgatója).

A klub közleménye szerint a következőkben állapodtak meg:

  • A pályázat célja elsősorban a tervező kiválasztása volt, a parktervek nem véglegesek, így a kerékpáros szempontok alapján módosíthatók.
  • Az Olof Palme sétány fasora közti bringás útvonal megmarad, a jelenleginél kisebb burkolt felülettel.
  • A pontos kialakítás tervezése augusztusban kezdődik, melynek során folyamatosan egyeztetnek a Kerékpárosklubbal. Igyekeznek a javaslataikat beépíteni, amennyiben azok nem sértik más parkot használó csoport érdekeit.
  • A Liget Projekt részeként irányhelyes kerékpársáv, illetve busz-kerékpársáv létesül a Hermina úton, a Ferdinánd híd felé meghosszabbított Vágány utcán, a Dózsa György úton, Ajtósi Dürer soron, és a Zichy/Dvořák tengelyen.
  • A forgalomcsillapított Kós Károly sétányon és az Olof Palme sétány vonalában kerékpárutat terveznek.
  • Új Bubi-állomásokat telepítenek a parkban és az azt körülvevő utakon.
  • A klubot bevonják a Főmtervvel két hét múlva induló úthálózati tervezés folyamatába.

Úgy néz ki, legalább a parktervezésben sikerül kompromisszumot találni, amit mindenki el tud fogadni.

Ha érdekelnek a budapesti bringás fejlesztések kövesd a Kerékagyat a Facebookon!