Pert indít Mark Zuckerberg cége ellen a spanyol médiaszövetség
A szervezet weboldalán hétfőn megjelent közlemény szerint a Facebook anyavállalata, a Meta 2018. május 25. és 2023. július 31. között „szisztematikusan és tömegesen” megszegte az európai adatvédelmi törvény előírásait, amikor figyelmen kívül hagyta, hogy a hirdetési profilok megalkotásához az állampolgároknak hozzá kell járulniuk adataik felhasználásához – adta hírül az MTI.
Az AMI hangsúlyozta: a személyes adatok engedély nélküli felhasználása lehetővé tehette a Facebook és az Instagram anyavállalata számára „a jogosulatlanul szerzett versenyelőnyt” a piaci hirdetési felületek értékesítése során.
José Joly, a szövetség elnöke szerint
a Meta gyakorlatához hasonló magatartás veszélyezteti a hírmédia túlélését.
Az AMI felszólította a köz- és privátszféra hirdetőit, hogy reklámkampányaikat bízzák „biztonságos, megbízható és felelősségteljes, a polgárok jogait tiszteletben tartó médiumokra, amelyek elkötelezettek Spanyolország demokratikus minőségének előmozdítása mellett”.
A spanyol médiaszövetség keresetében 550 millió eurós (208 milliárd forint) kártérítési igényt fogalmazott meg a Metával szemben.