![Párizs minket is várt: az Index helyszíni stábja is rácsatlakozott az olimpiára](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/5747/57478/574785/57478563_4251271_8faf1cbc1b9d98fe8cf5c41d22bcb69e_wm.jpg)
Budapest fél évtizede rágódik az autósok legnagyobb kérdésén, New York most végre döntött
További Külföld cikkek
-
Egy autó árát kapják bónuszként a moszkvai újoncok
- Botrány Francis Ford Coppola körül, a női statiszták megcsókolásával vádolják
- Donald Trump „tiszteletlennek” nevezte Kamala Harrist az izraeli miniszterelnökkel való találkozóján
- Szlovákia megoldást javasolt az ukrajnai orosz kőolajtranzit helyreállítására
- Megállíthatatlan tűztornádó tombol Kaliforniában
Az ország első dugódíjprogramjának elfogadását a New York-i közlekedési hatóság, a Metropolitan Transportation Authority (MTA) jelentette be szerdán az X közösségi portálon.
A június közepén életbe lépő rendelkezés szerint Manhattan teljes déli részén, a 60. utcáig kell megfizetni a dugódíjat, amely alól csak néhány esetben lenne kivétel.
A közlemény szerint a lépéstől azt várják, hogy mérsékli a járműforgalmat Manhattan üzleti központjában, és csökkenti a levegő szennyezettségét, a bevételt pedig a közlekedés fejlesztésének finanszírozására fordítják.
Az évek óta tervezett dugódíj bevezetése miatt azonban jelenleg is számos per van folyamatban, amelyeket politikusok és New York-i lakosok indítottak – összegezte az MTI.
„Félévente előkerül a dugódíj kutyacsontja”
Még 2019-ben írta meg az Index, hogy „kemény 5 év vár Budapest ellenzéki vezetésére”. Már akkor lehetőségként felmerült, hogy Budapesten „különféle díjak kivetése”, így „ennek egyik kézenfekvő, és más szempontból is kívánatos formája lenne a behajtási díj, vagy ahogy emlegetni szoktuk, dugódíj bevezetése”. Erről a ciklusa elején Karácsony Gergely azt mondta,
előbb vagy utóbb mindenképpen szükséges lesz.
Majd a következő fejezet a budapesti dugódíjjal kapcsolatban Fürjes Balázs – akkor még a Miniszterelnökség parlamenti államtitkár – megszólalása volt. „Valóban véget ér az autós üldözés? Karácsony Gergely tényleg meghátrál, és feladja a dugódíj tervét? Megnyugodhatnak a Budapest külső kerületeiben és az agglomerációs gyűrűben élők? Karácsony Gergely valóban hátraarcot csinál, és ejti a dugódíj bevezetését?” – tette fel a kérdést Fürjes Balázs a közösségi oldalán megosztott bejegyzésében.
A héten a főpolgármester a Partizánban adott interjújában korábbi harcos dugódíjpárti kijelentéseivel szemben végre elismerte: a dugódíj rossz eszköz, nem éri meg, nincs értelme Budapesten bevezetni. Ez a magát zöldpolitikusként eladni akaró főpolgármester részéről teljes önfeladás: a dugódíj (behajtási díj) bevezetése szerepelt Karácsony választási programjában, és azt többször beígérte, még erre a ciklusra
– írta bejegyzésében Fürjes Balázs, akiben megfogalmazódott a kérdés: „minek higgyenek most a budapestiek?” Hozzátette: „mi biztosan nem változtatjuk meg álláspontunkat: megakadályozzuk a dugódíj bevezetését, mert nem így kell megoldani Budapest és a várostérség valóban súlyos közlekedési problémáit”.
A Totalcar pedig legutóbbi összefoglalójában így összegezte tökéletesen a helyzetet: „félévente előkerül a dugódíj kutyacsontja. Rágódik rajta kicsit a politika és a közvélemény, aztán rendre feledésbe merül a téma.” Egyébként a tanulságos számításuk az alábbi linken érhető el.